”Inovație prin tehnologie în sectorul public” a fost tema generală a celei de-a XIII-a ediții a Conferinței Naționale de Management Modern în Administrație, organizate de Oameni şi Companii, editor al Portalului Administratie.ro, în parteneriat cu HP, joi, 15 martie 2018, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

La discuțiile centrate pe modernizarea şi adoptarea soluţiilor tehnologice moderne, potrivite administraţiei publice din România, au participat peste 150 de persoane, reprezentanți ai Guvernului, ai administrației publice centrale și ai unor companii cu activități în acest sector.

Având în vedere impactul major pe care societatea informaţională, tehnologiile şi instrumentele moderne de comunicare îl au deja în administraţia publică din România, vorbitorii au subliniat importanța adaptării acestor soluții pentru sporirea calității vieții tuturor românilor.

”Servicii personalizate pentru optimizarea proceselor IT” a fost una dintre temele care au captat, în  mod deosebit, atenția participanților. Cum pot fi structurate serviciile oferite, astfel încât costurile să fie cât mai mici, iar eficiența și nivelul de protecție al datelor sporite, a fost una dintre întrebările la care s-a răspuns prin intermediul prezentării HP. Cuvintele de ordine pentru noile soluții propuse au fost: flexibilitate, eficiență, accesibilitate. Toate acestea într-un sistem unitar, capabil să satisfacă nevoi diverse, cu resurse limitate, asigurând dinamica afacerii.

”Biroul viitorului” a fost altă temă de interes, abordată în cadrul dezbaterii. Ideile de bază de la acest capitol au fost securitate, design și colaborare, toate dându-și concursul pentru un spațiu de lucru modern, cu dispozitive revoluționare, ultrasubțiri, dar care oferă multe servicii.

Participanților li s-a explicat și cum se poate face ”Tranformare digitală în sectorul public, prin servicii de imprimare de tip MPS (Managed Print Services)”, reprezentând un serviciu, o experiență, în care clienții obțin documente de înaltă calitate, de la o infrastructură optimizată, fără bătăi de cap sau timpi morți. O soluție MPS presupune identificarea nevoilor, necesar audit, service și suport, optimizare continuă, instalare și training, întâlniri trimestriale, identificarea costurilor, audit asupra activității de imprimare și soluții. Printre beneficiile acestei soluții se numără reducerea costurilor de imprimare, creșterea producitivității IT și a utilizatorilor, un singur punct de contact, răspuns rapid, optimizări continue, eliberare de resurse pentru alte proiecte.

Conferința face parte din Programul Național de Management Modern în Administrație, lansat de Oameni și Companii în anul 2012, ce include o serie de evenimente dedicate exclusiv tematicilor legate de implementarea infrastructurii informaționale și de comunicare în administrația publică centrală din țara noastră.

Oameni și Companii a dezvoltat astfel o comunitate profesională, care a crescut în timp și care a ajuns să reunească în prezent peste 300 de manageri ITC din administrația publică locală. Aceștia se întâlnesc periodic și discută atât despre problemele cu care se confruntă, încercând să găsească soluțiile potrivite pentru înlăturarea lor, cât și despre noutățile din acest sector.