După un an în care ai făcut eforturi pentru a-ți menține business-ul pe linia de plutire, sezonul estival 2021 se anunță unul foarte activ. Vaccinarea și ridicarea restricțiilor te îndeamnă să continui planurile de dezvoltare a business-ului. Și este un moment bun pentru a-ți completa echipa cu lucrători temporari mai ales dacă activezi într-un domeniu cu o sezonalitate ridicată și ai nevoie de un volum mai mare de personal în anumite perioade ale anului, dacă desfășori un proiect în țară sau ai un business la început de drum.
Însă dacă analizezi situația din 2020, când am avut peste 460.000 de șomeri și zeci de mii de contracte încetate prin acordul părților, cele mai multe în industria prelucrătoare, construcţii, comerţ, sectorul HoReCA (potrivit datelor ANOFM), îți vei da seama că mulți dintre lucrătorii din aceste domenii care au rămas fără loc de muncă s-au angajat sau s-au reprofilat. Și apare din nou situația pe care o întâmpinai poate în 2018-2019, unde găsesc oameni? Un agent de muncă temporară îți poate oferi tot suportul necesar.
Echipa BIA Lease – agent autorizat de munca temporară pune la dispoziție personal din domenii variate, pentru o perioada prestabilită.
Membrii echipei recrutează sau preiau angajații temporari, asigură serviciile de salarizare și administrare de personal, pun la punct aspectele privind medicina muncii, sănătatea și securitatea în muncă, împreuna cu partenerii și implementează standardele solicitate de aceștia în materie de beneficii oferite.
Ce beneficii ai când ceri suportul unui agent de muncă temporară
- Reduci costurile cu recrutarea, trainingul;
- Reduci costurile cu pachetele de beneficii adiționale;
- Reduci riscul de expunere în cazul unei reduceri volumului de business;
- Reduci volumul muncă necesar pentru administrarea personalului;
- Fluctuația nu mai afectează activitatea pentru că este în sarcina agentului de muncă temporară să înlocuiasca angajatul care își dă demisia.
Angajarea lucrătorilor temporari este mai ușoară
Agentul de muncă temporară preia următoarele activități:
- Stabilește întâlniri cu salariații temporari, în vederea informării legate de documentele necesare angajării, condițiile de muncă și fișa postului.
- Pregătește și semnează documentele necesare angajării, cum ar fi contractul individual de muncă, regulamentul intern sau declarațiile privind veniturile suplimentare, persoanele aflate în întreținere sau casa de sănătate la care este arondat salariatul.
- Întocmește actele adiționale și deciziile, pregătesc şi transmit către autorităţile abilitate registrul electronic de evidență al salariaților.
- Elaborează modelul de pontaj, în acord cu solicitările Utilizatorului de muncă temporară .
- Calculează drepturile salariale, concediile de odihna, concediile medicale etc.
- Pregătește fișierele de bancă și declarația unică 112.
- Asigură managementul tichetelor de masă.
Informații esențiale despre munca temporară
- Salariul pe care salariatul temporar îl primește pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care îl primește salariatul angajatorului, care prestează aceeași muncă ori una asemănătoare cu cea a salariatului temporar.
- Salariații temporari, la fel ca ceilalți salariați ai angajatorului, au acces la facilități și servicii în aceleași condiții.
- Contractul de muncă temporară este un contract individual de muncă care se încheie în scris între salariatul temporar și agentul de muncă temporară pe durata unei misiuni ce nu poate avea un termen mai mare de 24 de luni. Această durată poate fi prelungită pe perioade succesive, care împreună cu perioada inițială, nu trebuie să depășească 36 de luni.
- O companie poate angaja oameni în regim de muncă temporară pentru înlocuirea unui salariat al cărui contract individual de muncă este suspendat, pe durata suspendării, pentru prestarea unor activități cu caracter temporar sau pentru prestarea unor activități specializate ori ocazionale.
Alina Buzata, HR Consultant în cadrul BIA Lease, îți spune în ce situații poți cere suportul unui agent de muncă temporară și care sunt pașii colaborării cu acesta.
Pentru ce situații recomandați companiilor să apeleze la serviciul de muncă temporară?
Munca temporară este flexibilă și se aplică pentru activitățile sezoniere, ocazionale sau nu, pentru înlocuirea angajaților permanenți aflați în concediu de odihnă sau creșterea și îngrijirea copilului.
În aceeași măsură poți apela la muncă temporară pentru perioade de vârf ori în cazul reducerii volumului de business sau când angajările sunt înghețate în companie.
Care sunt temerile angajatorilor referitoare la serviciul de muncă temporară?
Cea mai mare temere este aceea că le vor crește costurile. Dar, din momentul în care îi menționăm termenii contractului, avantajele muncii temporare și fiscalitatea, discuția se relaxează.
Ce ar trebui să știe despre colaborarea cu agentul de muncă temporară ?
Pe scurt, colaborarea are 3 pași sunt importanți:
- Ascultăm nevoia clientului și propunem un plan de implementare.
- Semnăm cu clientul contractul de punere la dispoziție și misiunea de muncă temporară.
- Semnăm cu angajatul, contractul de muncă temporară și setul de documente necesare dosarului de personal.
Care sunt avantajele colaborării cu BIA Lease?
Suntem deschiși să ne cunoaștem clienții pentru proiectele de muncă temporară și să colaborăm cu ei pe termen lung. Fiecare proiect îl tratăm cu profesionalism și oferim partenerilor consultanți care să le răspundă la întrebări și să le ofere suport în preluarea serviciilor de administrare de personal și salarizare. Astfel oferim certitudinea lucrului bine făcut și mai mult timp, fiind responsabili de finalizarea proiectelor.