O analiză de Aida CHIVU, HR Director Up România

 

Despre cât de important este să ai un brand de angajator puternic se vorbește de ceva vreme. Trăim vremuri în care schimbarea este deja ceva normal, la care ne adaptăm zi de zi. Piața muncii ne influențează în multe situații comportamentele noastre la locul de muncă, cultura organizațională și modul în care facem lucrurile.

În alegerea angajatorului, în prezent, deși există o preocupare crescândă de asociere cu un puternic și autentic, oamenii țin cont de mult mai multe elemente, pe lângă cele de natură financiară, în ceea ce privește locul de muncă. Ei vor să se regăsească în cât mai multe privințe, să simtă că li se potrivește cât mai bine și, mai ales, că vor găsi oameni asemenea lor.

În același timp, pentru ca ei să aleagă sau să rămână într-un anumit loc sunt conștienți de existența unor considerente, cum ar fi inflația, și de faptul că în special în unele perioade nu există resurse financiare nelimitate, dar acestea pot fi compensate cu alte lucruri de natura non financiară sau cu alte oportunități, în funcție de context. De aceea, contează multe alte aspecte atunci când apare o decizie de o asemenea anvergură.

Cum devine astăzi o companie atrăgătoare pentru oamenii ei? Cum poate ea să fie un brand de angajator puternic?

  • Siguranța psihologicăeste un factor important. Sentimentul de apartenență pe care ar fi bine să îl simtă oamenii dintr-o companie înseamnă enorm. O comunicare deschisă, limbajul potrivit și un comportament armonios, echilibrat sunt apreciate și reprezintă în unele momente un factor determinant, deoarece oamenii sunt ființe sociale care aleg să rămână lângă oameni. Doar de un brand nu se atașează efectiv nimeni.
  • Autenticitatea pe care o manifestă persoanele cu putere de decizie sau cele care au vechime în companie reprezintă un reper pentru cei nou veniți sau pentru cei care urmează să ia o decizie cu privire la acceptarea unui job. Autenticitatea nu presupune perfecțiune, ci, mai degrabă asumarea a ceea ce reușești să fii, cu adevărat, în fiecare perioadă în parte.
  • Beneficiile care se oferă oamenilor este de preferat să se acorde în funcție de nevoile lor reale. Aceasta deoarece ei se simt apreciați, simt că sunt văzuți și că există interes, dar și păsare pentru starea lor de bine. Se simt protejați chiar și în condițiile în care, din diferite rațiuni și considerente economice se acordă treptat, scopul fiind acela ca acțiunile de creștere să fie atent făcute, dar cu ochi vigilenți și care să vizeze binele oamenilor, acest organism viu din fiecare organizație.
  • Perspective pe termen mediu și lung.Cei mai mulți oameni au nevoie să evolueze în viața lor profesională, așa încât prezentarea unui plan de dezvoltare în carieră este deopotrivă așteptat și apreciat din rațiuni lesne de înțeles. Există o nevoie imperioasă de a avea definit un plan în scopul de a urma pas cu pas, etapă cu etapă și a ajunge la obiectivele stabilite în vederea îndeplinirii rolului potrivit, în fiecare stadiu de dezvoltare și de extindere a competențelor. Desigur că în cadrul acestui proces de evoluție feedback-ul constructiv oferit periodic ajută mult deoarece ei vor continua să facă foarte bine ceea ce fac, dar se va accentua nevoia de a îmbunătăți anumite puncte mai vulnerabile.

Un brand de angajator puternic se construiește, se slefuiește și se îmbunătățește permanent. Noi, la Up România, am înțeles că evoluția înseamnă deopotrivă atenția și investitia în oameni, cât și îndeplinirea unui angajament, care a fost declarat și asumat. Atât certificarea Great Place To Work, campania People First/Oamenii Up, cât și campania Redefinim Munca confirmă acțiunile noastre comune de continuare a ceea ce am început și facem pentru a fi ,,Mai bine, în fiecare zi’’ pentru a consolida un brand puternic și autentic.