Acest tip de sala este una formala si are o utilitate multipla, putand fi folosita pentru intalnirile de consiliu, discutii manageriale sau conferinte oficiale. Intr-o astfel de incapere este necesara o colaborare cat mai eficienta si orientata catre tehnologie, astfel incat sa existe o buna comunicare.

In functie de preferinte, salile de conferinta pot avea mai multe dimensiuni, dar, in general, ele sunt construite pentru a gazdui un numar mai mare de persoane: de la minim 20 pentru salile de conferinta din sediul unei companii sau unui hotel, pana la peste 100 de persoane pentru salile aflate in curtea unei institutii publice, precum un auditorium. In proiectarea integrarii si alegerea sistemelor pentru aceasta incapere va trebui sa ne gandim la echipamentele care pot acoperi o arie cat mai larga.

  1. Ecranul

In timp ce, folosirea unui singur ecran este ideala pentru un huddle room, salile de conferinta mai mici, precum cea folosita in schema de mai sus, necesita ecrane multiple. Cu un singur display, participantii trebuie sa aleaga intre continutul partajat si afisarea persoanelor din apel. Iar cum prezenta conferintelor video intr-o sedinta devine standard, ei trebuie sa vada informatia si oamenii simultan. NEC si LG ofera o calitate foarte buna a imaginii si sunt solutia recomandata de noi pentru toate tipurile de incaperi care necesita mai multe ecrane LCD bune, cu o diagonala medie spre mare. Dar cu cat adaugam persoane si ne indreptam spre un auditorium, trebuie sa nu mai gandim in inci, ci in metri. Pentru un videowall LED care afiseaza informatii catre un auditorium, folosind o luminozitate ridicata, trebuie sa va indreptati atentia catre seria AbsenIcon, care include monitoare cu pana la 5,5 m in diagonala.

2. Audio

Ca si in cazul componentei vizuale, va trebui sa analizam doua cazuri: Primul, in care vorbim de o sala de conferinta mai mica, care va putea folosi niste metode traditionale. Biamp propune un set intreg specializat pentru astfel de incaperi:   serverul Tesira Forte VT4 AVB, impreuna cu amplificatorul Tesira AMP-450BP si cu puternicele difuzoare Desono C-IC6, vor fi conectate in nodul central Tesira Connect TC5.

Dar cu cat este incaperea mai mare, cu atat este nevoie de sisteme si mai avansate. Conditiile fizice, vor impune imposibilitatea folosirii sistemelor conectate prin cablu, deci o sa ne indreptam catre sisteme wireless pentru cazul al doilea. Vom folosi astfel pachetul Microflex Shure Wireless, care include si un sistem automat de microfoane, care se va plia pe necesitatea de a fi inteligibil intr-o conferinta, adica sa poti controla cate microfoane sunt pornite.

De asemenea, trebuie sa luati in considerare folosirea unui sistem cu microfon de interpretare simultana, precum cel oferit de Bosch, care va sastisface exigentele unei conferinte internationale. 

3. Sistemul de video-conferinta

Asa cum am mentionat anterior, climatul actual face din videoconferinte principalul mod de a comunica eficient. Un sistem in acest scop, trebuie sa includa o camera video performanta, un difuzor puternic (sau cel putin posibilitatea de integrare cu sistemul audio al incaperii), un panou de control si conectarea usoara cu celalalte echipamente. Pentru salile mai mici, putem folosi sistemele de video-conferinta Logitech Rally si Crestron Flex R, datorita instalarii rapide si functionalitatii cu toate platformele populare precum Zoom sau Microsoft Teams.

Iar pentru spectrul superior al gamei de dimensiuni, o sala de congres medie are nevoie de campul lat de vizualizare de 120° al camerei din setul Poly Studio X50, care poate capta intreaga incapere. 

4. Sistemul de control

Asa cum ii sugereaza si numele, acesta controleaza efectiv incaperea. Iti permite sa incepi un apel video cu o singura atingere, sa ajustezi volumul si sa partajezi continut, direct prin wireless. De asemenea, pot oferi abilitatea sa modificati luminozitatea camerei, sa activati modul silentios pentru participanti sau sa interactionati cu sistemul de planificare si rezervare. Sedintele vor trece la un alt nivel prin inlaturarea timpului pierdut cu setarea manuala a acestor caracteristici.

5. Sistemul de rezervare

Planificarea si rezervarea din timp a camerelor, mai ales in cadrul unui proiect sunt esentiale, iar integrarea cu calendarul Microsoft Outlook sau Google, este obligatorie. Noi recomandam Evoko sau Kramer pentru simplitatea in utilizarea si pentru raportul pret-calitate oferit. Iar daca bugetul nu este o problema, ati putea lua in considerare si varianta enterprise, de la Crestron.