Cum a ajuns coronavirusul să-i învrăjbească pe viticultorii francezi cu producătorii de şampanie

Producătorii de şampanie din Franţa au ajuns la un acord de ultimul moment cu viticultorii pentru a reduce cantitatea de struguri pe care o vor recolta în acest an, în încercarea de a-şi reveni după colapsul vânzărilor provocat de criza coronavirusului.
În condiţiile în care recoltatul strugurilor a început deja încă de luni, mai devreme decât de obicei din cauza vremii secetoase din acest an, producătorii de şampanie au ajuns la un acord privind diminuarea cantităţi de struguri care va fi recoltată în 2020 până la 8.000 de kilograme pe hectar, o scădere de aproape 22% de la 10.200 de kilograme pe hectar în 2019, a informat marţi un purtător de cuvânt de la Uniunea Producătorilor de Şampanie din Franţa (CIVC).
Marii producători de şampanie au făcut presiuni asupra viticultorilor pentru a recolta semnificativ mai puţini struguri, în ideea de a evita o saturaţie a pieţei şi a susţine preţurile. În schimb, viticultorii au susţinut o reducere mai modestă, în ideea de a profita de recolta promiţătoare de struguri din 2020.
Cu toate acestea, volumul de struguri care va fi procesat în acest an va fi ajustat în funcţie de evoluţia cererii, a informat CIVC. “Sistemul va permite atât vânzătorilor de struguri să îşi menţină un venit acceptabil cât şi distribuitorilor să răspundă la cererea clienţilor şi să îşi păstreze fluxul de numerar”, a informat CIVC.
Aceasta înseamnă că o proporţie de 1.000 de kilograme de struguri la hectar va fi utilizată în acest sezon numai dacă exporturile vor atinge un anumit nivel, a adăugat purtătorul de cuvânt de la CIVC. În aceste condiţii, este posibil ca în 2020 cantitatea de struguri care va fi transformată în şampanie să fie de 7.000 de kilograme la hectar, o scădere de 31% comparativ cu cea de anul trecut.
Anul trecut, aproximativ 300 de milioane de sticle de şampanie franţuzească au fost vândute în întreaga lume, iar jumătate din aceste sticle au fost exportate spre SUA, Marea Britanie şi Japonia.
Pentru acest an, CIVC estimează că până la 100 milioane de sticle de şampanie vor rămâne nevândute, ceea ce înseamnă o diminuare a cifrei de afaceri cu 1,7 miliarde de euro. Această scădere a vânzărilor a dus la dispute aprige între proprietarii de vii şi producătorii de şampanie, inclusiv nume renumite precum Bollinger, Moët & Chandon şi Piper-Heidsieck, care cumpără struguri de la viticultori şi îi transformă în spumant. AGERPRES