”Ca în orice altă criză, în criza Covid 19, cei mai mulți oameni de marketing au ales să exploateze fricile maselor. Pentru că frica vinde.” Este concluzia exprimată de Cristina Nica, Marketing Consultant, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

”Fiind unul dintre mecanismele care declanșează autoprotecția, anxietatea declanșează și decizia de achiziție. Frica este amplificată de necunoscut și neprevăzut. Așa că pandemia de coronavirus a deținut toate ingredientele necesare pentru a stârni panică”, a explicat Cristina Nica.

Bombardamentul informațional

Potrivit acesteia, cantitatea de informație, indiferent de calitatea ei, despre acest subiect, a fost și este enormă: ”Individul este efectiv bombardat de informații care, în final, în cele mai multe cazuri, nu fac altceva decât să amplfice teama. Gândiți-vă că oricine dorește poate accesa video-uri cu cazuri reale, în care este vizibilă simptomatologia Covid-19, televiziunile ne servesc, dimineață, la prânz și seara, filmări din ATI sau din saloanele pacienților internați, iar oamenii politici din toată lumea se întrec în declarații care vizează soluții propuse pentru ieșirea din criza care ne-a marcat viețile. Într-un astfel de context, s-au născut firesc noi afaceri sau produse care promit protecție. Iar acestea au venit cu marketing-ul aferent și au crescut proporțional cu teama. Aceste noi business-uri sau reconversii de afaceri au fost soluții de apreciat în criză, pentru că, la rândul lor, au oferit stabilitate financiară unor indivizi, prin crearea sau menținerea locurilor de muncă.”

Să exploatăm curajul

”După șase luni de criză însă, oamenii încep să gândească mai departe de viitorul imediat. Această tendință, împreună cu noul context, dar și cu perspectivele născute odată cu răul creat de pandemie, ne conduc către o singură concluzie: este timpul să lăsăm teama în spate și să începem să exploatăm CURAJUL. Marketingul axat pe individ și pe nevoile diferențiatoare ale acestuia reprezintă viitorul”, a subliniat consultantul în marketing.

În opinia sa, în pandemie, dincolo de toate aspectele negative, ”am descoperit cumva că suntem capabili de mai mult, am devenit cu toții mult mai atenți la propriile nevoi și mult mai dispuși să investim în propria dezvoltare: profesională și personală; iar acest aspect este unul pozitiv, deoarece o societate avansează prin indivizi puternici, care cred și investesc în talentul lor”.

Șansă de afirmare

”Este un moment propice pentru reinterpretarea mesajelor de promovare, pentru redesenarea supapelor emoționale care declanșează decizia de achiziție individuală și este o șansă de afirmare prin evoluție pentru oamenii de marketing pasionați de ceea ce fac. Cred că trebuie să punem puțin urechea pe pământ pentru a asculta motoarele primare care pun lumea în mișcare, să renunțăm la autosuficiența către care suntem tentați să migrăm după ce avem deja o experiență profesională consolidată și să fim mai deschiși și mai creativi ca niciodată. Vom fi uimiți de noutate”, a mai spus Cristina Nica.