Cristiano Ronaldo este regele de necontestat al rețelelor sociale, cu 200 de milioane de fani

ronaldo cristianoStarul lui Real Madrid, portughezul Cristiano Ronaldo, a terminat pe locul doi în clasamentul Balonului de Aur pe 2015, în urma eternului rival de la Barcelona, argentinianul Lionel Messi. În ultimii opt ani, cei doi și-au împărțit titlurile de cel mai bun fotbalist al lumii, Messi conducând în acest duel direct cu 5-3. Dar când vine vorba despre social media, argentinianul e mult în urma lui Ronaldo.

Ronaldo a devenit primul sportiv din lume care a adunat peste 200 de milioane de urmăritori ale conturilor sale de pe Twitter, Instagram și Facebook, potrivit companiei Hookit, care urmărește și analizează implicarea campionilor din sport în rețelele sociale. Ronaldo are o cotă de interacțiune socială cu fanii săi cu 64% mai ridicată decât Messi, care nici măcare nu are cont pe Twitter. Ronaldo a devenit primul sportiv al lumii care a trecut bariera celor 100 de milioane de prieteni pe Facebook în 2014 iar acum sărbătorește depășirea cifrei de 200 de milioane pe toate cele trei platorme majore amintite. Singurii care au mai reușit acestă performanță sunt cântăreții Justin Bieber și Taylor Swift.

Ronaldo se poate lăuda în acest moment cu 109.7 millioane de fani pe Facebook, 49.6 milioane pe Instagram și 40.7 milioane pe Twitter. 74% dintre cei 41,8 milioane de followers câștigați în 2015 vin de pe Instagram.

Postările lui Ronaldo, indiferent că sunt legate de reușitele sale pe plan sportiv sau de viața personală, sunt urmărite de mai mulți fani decât reușesc să strângă la un loc legendele NBA Michael Jordan, LeBron James, Kobe Bryant, Kevin Durant și Stephen Curry. Lusitanul are de trei ori mai mulți fanic decât toți jucătorii din Liga Americană de Baseball la un loc. În Statele Unite, sportivul cel mai bine plasat ca vizibilitate pe rețelele sociale este baschetbalistul LeBron James, cu “doar” 69 de milioane de fani.

În noiembrie 2014, CR7 a reușit să stârnească o adevărată furtună pe Facebook, când fotografia care îl înfățișa împreună cu fiul său a reușit să adune 4,8 milioane de share-uri. Pe Instagram, fotografia postată anul acesta, în ziua în care a împlinit 31 de ani, a fost re-distribuită de 1,7 milioane de ori.

Imensul impact al activității lui Cristiano Ronaldo se răsfrânge și asupra unor companii precum Nike, Tag Heuer și Herbalife, cu care fotbalistul portughez și-a asociat imaginea în ultimii ani. Iar pe Ronaldo îl ajută să câștige peste 27 de milioane de dolari anual în afara terenului. Așa a ajuns Ronaldo ca anul trecut să fie între primii trei cei mai bine plătiți sportivi ai planetei, cu venituri totale de circa 80 de milioane de dolari, inclusiv salariul său de la Real Madrid.