Crayon România, companie parte din grupul Crayon cu sediul în Oslo, anunță o creștere puternică a business-ului în 2021 pe piața din România, atât din punct de vedere cifră de afaceri, cât și număr de angajați și clienți.

2021 a confirmat si a revalidat faptul că strategia Crayon a fost una corectă, aliniată nevoilor pieței IT locale. În 2020, în primul an de existență în Romania, contextul unic generat de pandemia Covid a schimbat regulile jocului destul de rapid. Instrumentele tehnologice implementate la nivel global au făcut diferența față de unii jucători tradiționali de pe piața locală. Astfel, Crayon a reușit să pună în aplicare un plan rapid de transformare digitală accelerată pentru clienți, iar rezultatele nu au întârziat să apară.

“În 2021, am continuat acest plan, am păstrat ritmul investițiilor și ne-am consolidat parteneriatele strategice cu marii vendori de tehnologie. Insă, cel mai important aspect al evoluției locale consider că a fost investiția în oameni. Am reușit să formăm o echipă de profesioniști cu experiență bogată și cu o viziune aliniată valorilor și strategiei companiei. Practic, am dublat numărul consultanților Crayon Romania în 2021, ajungând la o echipă formată din 21 de experți în diferite domenii.”, a declarant Răzvan Ene, General Manager Crayon România. “Acest lucru s-a simțit în volumul total al business-ului generat anul trecut. În 2021, am atins o cifră de afaceri de peste 15 milioane de Euro, cu un portofoliu activ care cuprinde peste 100 de clienți direcți si 20 de parteneri de top pentru business-ul indirect. Mai mult, am devenit un jucător important pe piața din România.” 

Încă din primul an, din 2019, Crayon Romania a avut 2 directii mari de dezvoltare. Prima, cea care generează cea mai mare parte a cifrei de afaceri, o reprezintă activitatea de revânzare a licențelor software. Parteneriatele de top cu producători precum Microsoft, VMware, IBM, Veeam, AWS, Adobe, Oracle, Docusign si multi altii, pozitionează compania ca un one-stop-shop pentru companiile medii si mari din România. A doua direcție de dezvoltare o reprezintă serviciile profesionale: consultanță pentru licentiere si optimizare a investitiilor in software, precum si servicii pentru implementarea tehnologiilor on-premise și cloud.

“În continuare, punem accent pe securitate cibernetică, pe regândirea proceselor repetitive prin aplicatii low code sau no code, dar ne concetrăm și pe cea mai mare oportunitate pe piața locală și anume PNRR. Referitor la PNRR, consider că este de datoria noastră să creștem procentul de digitalizare în România. Ne aflăm la coada clasamentului european în acest domeniu și cred că un efort concentrat în această direcție din partea tututor jucătorilor locali, dar mai ales din partea beneficiarilor finali ai acestor fonduri, poate face diferența în următorii 5 ani.” spune Răzvan Ene, General Manager Crayon România.

În 2021, Crayon România a deschis o nouă divizie strategică de business, cea dedicată zonei de distribuție, a vânzării prin intermediul partenerilor. Noua echipă este acum formată din 4 profesioniști în domeniul vânzărilor indirecte, cu multiple competențe. În plus, acest nou department se bucură și de acreditările și autorizările pe care Crayon le are la nivel global din partea producătorilor de software.

Prin platformele și instrumentele pe care le putem pune la dispoziția companiilor IT care au în focus segmentul companiilor mici, dorim să construim un ecosistem de parteneri care să lucreze colaborativ, să-și folosească competențele complementare pentru a-și consolida poziția pe piața din România. Mai mult, avem posibilitatea de a deschide noi piete pentru aceștia, făcând parte dintr-o companie globală cu peste 40000 de clienți pe întreg globul.”, spune Răzvan Ene, General Manager Crayon România.

Pentru cei interesati sa afle mai mult despre rezultatele Crayon, vă invităm să citiți ultimul raport financiar al companiei: https://www.crayon.com/investor-relations/reports-and-presentations/