COSMETIC PLANT estimează pentru 2020 menținerea vânzărilor la nivelul anului trecut

La finalul unui an atipic, care a impus reguli noi și găsirea unor soluții rapide și competitive, COSMETIC PLANT a reușit să se mențină în topul companiilor românești de cosmetice prin lansări de produse noi și inovatoare, reorganizare și redesign al portofoliului de produse și o creștere medie lunară a vânzărilor online de 73%.

Anul a debutat cu extinderea distribuției la raft a noii game Face Care (lansate în noiembrie 2019),  urmate de campanii integrate pe online.

În primăvară, au urmat 2 produse care au completat gama Body Care: gel și loțiune igienizantă pentru mâini.

Conform planului de inovație, în vară, a urmat lansarea gamei OZON Sun Care, cu creme și emulsii de protecție solară bazate pe un ingredient inovator, uleiul de măsline ozonizat.

În a doua parte a anului, au fost lansate pe piață alte 8 produse inovatoare: fiole cu acid hialuronic 4D, fiole cu vitamina C Tetra, seturile de îngrijire SKIN BOOST cu Vitamina C Tetra pentru categoriile de vârstă 30+, 40+, 50+ și 3 ape micelare (pentru ten uscat, ten sensibil și toate tipurile de ten).

Schimbări majore au existat și la nivelul designului portofoliului de produse, astfel încât, din acest an vorbim de două game mai clar definite: essential – ce conține produsele clasice, consacrate, mainstream, într-un nou ambalaj și fusion – cuprinde produsele din noua gama Face Care, lansate la finalul anului trecut.

Pentru că 2020 este un an în care mediul online a fost, și încă este, cel mai dinamic canal de vânzare, în perioada ianuarie – octombrie, COSMETIC PLANT a înregistrat o creștere medie lunară a vânzărilor pe acest canal de 73%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.

Anul acesta, gama fusion a ajuns să reprezinte 20% din totalul vânzărilor valorice în categoria produselor pentru îngrijire a tenului.

Cea mai mare pondere în vânzări au avut-o produsele din gama essential: cremele de mâini (o creștere medie de 24%), produsele din gama Vitamina C  Plus  (o medie de 20%) iar vedetele au fost produsele cu rețete pe bază de gălbenele, cu 30%.

În luna mai, compania și-a adăugat la palmaresul de 9 premii internaționale încă trei medalii – una de aur și două de argint – pe care le-a obținut la cel mai important concurs internațional de calitate a produsului din lume, World Quality Selections, organizat de Monde Selection, Bruxelles. Produsele câștigătoare fac parte din gama nouă fusion, lansată în noiembrie 2019: 4D – Ser antirid concentrat cu acid hialuronic 4D & extract de ceai verde (medalia de aur), Crema hidratantă matifiantă cu CBD (canabidiol) & pudră din orez organic și Crema antirid revitalizantă cu Olea Vitae & ulei de măsline organic (medalii de argint).

”Având în vedere provocările pe care ni le-a adus acest an și impredictibilitatea cu care încă ne confruntăm, suntem mulțumiți de rezultatele obținute și de ce am reușit să realizăm până acum. Situația economică actuală a fost un test perfect pentru strategia de relansare și repoziționare a companiei pe care am demarat-o anul trecut, iar acum avem dovada clară că pașii strategici pe care i-am gândit atunci au fost corecți. Creșterea vânzărilor și interesul foarte evident față de noile produse lansate sunt un semnal că românii apreciază produsele autohtone și se numără printre preferințele lor. Vom continua să investim în cercetare, pentru a găsi ingrediente inovatoare și eficiente, pe baza cărora să creăm noi produse. Ca urmare a faptului că de la an la an ne-am extins sistemul de distribuție și a crescut prezența noastră în piață, precum și în urma diversificării categoriilor de produse, avem în plan să facem noi investiții în automatizarea proceselor de producție și în mărirea spațiului de depozitare. De asemenea, anul viitor, prin accesarea unor fonduri europene, dorim să investim în construirea unei noi fabrici. Pentru acest an, estimăm o cifră de afaceri de 11,3 milioane lei, nu mult diferită față de cea din 2019. Dar, luna decembrie este încă la început și, de obicei, numărul comenzilor crește în această perioadă”, declară Susana László, director general și co-acționar COSMETIC PLANT.