Continental, Oracle și Microsoft, în topul celor mai doriți angajatori din România în 2020

Catalyst Solutions anunță rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori 2020, desfășurat în perioada februarie-mai a acestui an, pe un eșantion de 19.281 respondenți. Numărul de respondenți este format din candidați cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara, cu profil Business, IT&C, Inginerie, Științe Sociale și Medical/Farma.

Topul Celor Mai Doriți Angajatori este realizat la nivel național, pe baza a 19.281 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților întrebați care sunt top 5 companii din România pentru care și-ar dori să lucreze.

Pentru al doilea an consecutiv, Continental ocupă primul loc în preferințele respondeților acestui studiu – un angajator cu o prezență extinsă la nivel național și o strategie complexă de comunicare a brandului de angajator.

“Suntem foarte fericiți să ne menținem în continuare pe primul loc în preferințele respondenților la studiul Cei mai doriți angajatori. Faptul că avem o echipă extraordinară ne-a ajutat să gestionăm strategia noastră de employer branding în ultimele luni. Avem specialiști în fiecare din locațiile Continental care își concentrează activitățile pe grupul lor țintă, unul foarte specific și pe care îl cunosc foarte bine. Cu toate acestea, ne aliniem pentru a avea aceeași direcție în comunicarea brandului nostru de angajator și acest lucru a contribuit semnificativ la succesul nostru“, spune Maria Marcovici, Coordonator Național Employer Branding și Comunicare în cadrul Continental.

1 din 3 angajatori prezenți în top activează în industria IT&C, iar alți 30% provin din industriile Banking și Automotive. Companiile din Retail au înregistrat o creștere semnificativă în topul celor mai doriți angajatori comparativ cu anul 2019. Fie că vorbim de retaileri online sau de marile rețele de magazine, angajații acestor companii au rămas în linia întâi în ultimele luni asigurând accesul la bunurile de strictă necesitate.

Top 5 obiective profesionale ale candidaților în 2020

Similar cu datele din 2018, păstrarea unui echilibru între viața personală și cea profesională rămâne în continuare cel mai important obiectiv profesional în rândul candidaților. În același timp, atingerea unui nivel salarial superior reprezintă al doilea cel mai menționat obiectiv profesional pentru viitorii 3 ani. În ceea ce privește următoarele 3 obiective, acestea fac referire la procesele de dezvoltare și creștere în carieră, aspecte care ar trebui sa fie evidențiate de către angajatorii care susțin si încurajează programele de învățare și dezvoltare ale propriilor angajați.

 

Top 5 motive pentru care respondenții au părăsit locul de muncă anterior

O dimensiune nouă introdusă și analizată anul acesta, se referă la motivele pentru care respondenții au părăsit locul de muncă anterior. Din numărul mare de motive specificate, nemulțumirea față nivelul salarial a reprezentat pentru 35,4% dintre respondenți principalul motiv. Întrebați ulterior care a fost procentul minim de creștere salarială dorit, cei mai mulți au indicat 16-20% și 26-30%.

Dacă luăm în considerare și obiectivele profesionale de mai sus pe care le urmăresc candidații, atunci observăm că lipsa oportunităților de avansare în cadrul companiei reprezintă un motiv bine întemeiat pentru care angajații decid să părăsească locul de muncă.

 

Top 10 cei mai importanți factori în alegerea angajatorului

Studiul Cei Mai Doriți Angajatori oferă informații cu privire la factorii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată. Pe o scală de la 1 la 5, respondenții au evaluat cât de important este fiecare factor în procesul lor de decizie. În opinia participanților la studiu toți factorii menționați au un rol destul de important în momentul în care aleg angajatorul pentru care doresc să lucreze.

Topul celor mai importanți factori nu reprezintă modificări față de anul trecut. Primii 3 rămân a fi recunoașterea performanțelor angajaților, prezența unei atmosfere de lucru plăcută, prietenoasă și existența unor manageri/lideri care încurajează și susțin dezvoltarea angajaților. Asigurarea unui loc de muncă sigur se pare că a devenit un factor mai puternic în procesul de analiză al angajatorilor, urcând câteva trepte anul acesta față de 2019.

Cele mai utilizate canale în ultimul an pentru informare cu privire la angajatorii și joburile de pe piață

Rezultatele studiului subliniază faptul că site-urile sau paginile de carieră ale companiilor reprezintă principala sursă de informare folosite în ultimul an, atât în rândul respondenților la început de carieră, cât și în rândul celor cu experiență. Aproape în aceeași proporție pentru categorii de respondenți, se află cunoștințele care lucrează în companiile respective, ceea ce face ca experiența de angajat în cadrul companiei să fie definitorie pentru imaginea acesteia.