Constantin Paraschiv, inițiatorul proiectului BiziLiveClub: Business networking-ul este un maraton, nu un sprint de weekend

Constantin Paraschiv, inițiatorul proiectului BiziLiveClub, vorbește într-un interviu acordat portalului GlobalManager.ro despre importanța networkingului de business pentru antreprenori beneficiile aduse de acesta.

Constantin Paraschiv susține că business networking-ul are multiple beneficii, iar primul pe care îl menționează este cel “Educațional”: alegând o comunitate de business, care are focus pe valori și educație, vei avea parte de multiple experiențe de business și nu vei mai fi nevoit să inventezi noi “roți”.

Business-ul fiecăruia dintre noi depinde de nivelul de dezvoltare profesională și personală al fiecărui antreprenor sau manager. Afacerea și cifrele depind de ‚căpitanul’ care conduce nava. La fiecare întâlnire a comunității se dezbat provocări din mai multe industrii și mereu sunt oferite soluții și metode pentru rezolvare de la experți sau alți antreprenori, care deja au depășit provocările pe care toți le întâlnim la un moment dat în călătoria de business”, menționează Paraschiv.

Potrivit acestuia, un alt beneficiu, pentru orice afacere, este construirea unei rețele de furnizori de încredere: avocat, contabil, consultant fiscal. Aceștia pot fi considerați „oamenii cheie” dintr-o afacere. Pot fi identificați și pe internet, dar când o comunitate îi recomandă, decizia este mult mai ușoară, câștigi mai mult timp (pentru vânzări sau marketing) și rezultatele business-ului sunt mai bune.

„Dacă vei reuși să ajuți comunitatea cu produsele/serviciile tale, te vei bucura de un alt beneficiu: oamenii din comunitate vor începe ușor, ușor să te recomande. Astfel, brand-ul tău va fi (mai) cunoscut și te vei bucura de tranzacții și creșterea vânzarilor. Nu se întâmplă peste noapte! Business networking-ul este un maraton, nu un sprint de weekend!”, mai spune Constantin Paraschiv.

 

Construirea unei Comunități de Afaceri puternice necesită Focus, Hotărâre și Perseverență”

 

Proiectul BiziLiveClub, inițiat de Constantin Paraschiv, aduce o suită de instrumente noi de promovare și comunicare cu impact pentru antreprenori, care sunt importante pentru orice companie.

„BiziLiveClub are o aplicație desktop online, care menține comunitatea conectată și oferă și posibiltatea de comunicare și promovare online între membrii comunității. De asemenea, sprijinim antreprenorii și companiile prin realizarea de emisiuni video și video interviuri. În funcție de membershipul ales, antreprenorii și companiile beneficiază de spațiu de publicitate în mediile noastre integrate de comunicare: TV, evenimente sau social media”, afirmă Paraschiv.

În ceea ce privește networkingul de business off-line și online, Paraschiv consideră că ambele canale au avantaje și dezavantaje. Avantajele aplicației online BiziLiveClub sunt: identificare rapidă de potențiali parteneri sau clienți și posibilitatea de promovare și comunicare rapidă în comunitate. În fiecare zi de marți ne vedem și fizic, pentru a afla mai mult decât scrie în profilul din aplicație și să identificăm posibile parteneriate”.

Celor care cred că networkingul este o pierdere de timp, Constantin Paraschiv le transmite că, din contră, o comunitate de afaceri îți câștigă timp. Câștigi timp în procesul de educație profesională, benficiezi de un calendar de evenimente cu experți, profesioniști și antreprenori cu experiență, unde afli metode și soluții pentru creșterea business-ului. Poți identifica și pe net soluțiile și metodele, întrebarea este: ai timp și bani să afli care funcționează? Câștigi timp pentru rețeaua de oameni cheie ai afacerii tale (avocatul, contabilul, expertul fiscal, antrenorul de business). La fel, sunt disponibili pe Google o mulțime de specialiști, dar întreb la fel: ai timp și bani să-i testezi pe toți? Câștigi timp pentru achiziția de noi clienți, identifici nevoile comunității și îți poți adapta rapid serviciile/produsele pentru comunitate (este recomandat să fii flexibil, orientat către valoare și integritate). Construirea unei Comunități de Afaceri (network) puternice necesită Focus, Hotărâre și Perseverență, care sunt extrem de importante, fiind cele care determină stabilirea viitoarelor contacte”, concluzionează inițiatorul proiectului BiziLiveClub.

 

„Consecvența este cheia dezvoltării unui brand personal solid”

 

Acesta subliniază importanța brandului în dezvoltarea afacerii: Corporațiile de top alocă milioane de dolari construirii și menținerii brandului. Gândiți-vă la camionul roșu cu reni – mai are nevoie de publicitate? Nu, dar Brandul  trebuie menținut în atenția publicului. Orice ai făcut, orice ai spus vreodată, este parte a propriului brand. Acțiunile trecute influențează modul în care ești perceput de ceilalți. La fel ca în cazul atitudinii, imaginea pe care ți-ai creat-o în cercul profesional, deține un rol major în atragerea oportuniților pe care se construiește o carieră de business”.

Paraschiv consideră că cei care dețin funcția de Brand Manager într-o companie ocupă această funcție pentru că o imagine pozitivă, în raport cu lumea din exterior, are o valoare cuantificabilă. Cu toate acestea, antreprenorii, managerii sau profesioniștii, neglijează deseori importanța dezvoltării propriului Brand.

Întotdeauna trebuie să dăm dovadă de profesionalism și să fim foarte atenți la felul în care acționăm mai ales în condiții de stres. Contează foarte mult felul în care te comporți zilnic, nu doar performanța în business! Consecvența este cheia dezvoltării unui brand personal solid! Oamenii te urmăresc mult mai mult decât ai crede! Într-o comunitate de business, dacă ești consecvent și livrezi ceea ce spui, oamenii te recomandă din propria inițiativă. În acel moment, brandul tău personal crește exponențial, clienții tăi devin amsadorii tăi!”, avertizează Constantin Paraschiv..

 

Proiectele anului 2020

„BiziLiveClub are ca prioritate în 2020, dezvoltarea continuă a aplicației și conținutului educațional la evenimente. Evident, vom aloca resurse și timp dezvoltării BiziLIVE TV la nivel regional. Avem deja câteva cereri de la parteneri locali care își dorec să aducă același tip de conținut educațional în regiune”.