De la cumpărăturile de pe orice dispozitiv până la livrarea în proximitatea locuinţei sau a biroului, consumatorii preferă acele soluţii care le oferă mobilitate şi libertatea de a-şi planifica timpul aşa cum îşi doresc, lucru confirmat şi de o analiză realizată de eMAG în rândul celor peste 8 milioane de clienţi pe care îi are în regiune, după încheierea sezonului de shopping de iarnă, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei, clienţii platformei din România, Ungaria şi Bulgaria au preferat să plaseze comenzi cu precădere de pe telefonul mobil, cele mai multe cumpărături fiind plasate în intervalul 10:00- 15:00: 78% dintre clienţii din România, 61% dintre clienţii din Ungaria şi 72% dintre bulgari au comandat de pe telefon, care le permite să plaseze comenzi oricând au câteva clipe libere, de oriunde s-ar afla.

În ce priveşte pregătirile pentru sărbători, clienţii din Bulgaria au fost cei mai grăbiţi, iar ziua în care au plasat cele mai multe comenzi a fost 6 decembrie. Şi clienţii din Ungaria au vrut să elimine orice stres legat de cumpărături, astfel că cea mai aglomerată zi de shopping a fost 12 decembrie. În România, unde clienţii s-au bazat pe livrarea rapidă prin intermediul abonamentului Genius cu livrare gratuită şi oferte exclusive, aceştia au plasat comenzile mai târziu, cele mai multe numeroase înregistrându-se cu şase zile înainte de Crăciun.

Clienţii din toate cele trei ţări au putut opta pentru cumpărături atât din oferta eMAG cât şi a sellerilor din Marketplace, astfel că peste 22.000 de selleri care vând pe eMAG au înregistrat comenzi în luna decembrie în cel puţin una dintre cele trei ţări. Peste 2.200 dintre aceşti selleri au avut comenzi şi dintr-o altă ţară decât cea de rezidenţă. Totodată, peste 220.000 de comenzi din oferta sellerilor au fost livrate de eMAG, direct din hubul logistic de la Joiţa, prin serviciul de Fulfilment, subliniază sursa citată.

„Sezonul cumpărăturilor de iarnă a reconfirmat faptul că, indiferent că vorbim despre clienţii din România sau despre cei din Bulgaria sau Ungaria, cu toţii preferă soluţiile de shopping care le simplifică viaţa. Ofertele speciale, livrarea rapidă şi mobilitatea sunt comune celor 8 milioane de clienţi ai noştri care au ales să cumpere de pe eMAG produse din toate categoriile, de la cadouri pentru cei apropiaţi până la băuturi sau produse pentru curăţenia casei. Aceştia au profitat şi de preţurile bune pe care le-au găsit în campaniile de reduceri, dar şi de gama variată, alegând dintr-un singur loc, toate articolele de care au avut nevoie”, a declarat Irina Pencea, Chief Marketing Officer eMAG.

Cea mai complexă comandă, în valoare de 60.499 de lei, a fost plasată din România şi a cuprins 285 de produse din categorii precum: băuturi, îngrijire personală şi machiaj, hrană uscată, produse de îngrijire a casei, produse de igienă, un aparat electrocasnic mare, un parfum şi un aparat electrocasnic mic. Din Ungaria a fost plasată o comandă cuprinzând 50 de produse cu o valoare de 46.622 de lei şi a inclus băuturi, cărţi şi articole de divertisment, hrană uscată, textile pentru casă, produse de igienă, articole de birotică, jucării, articole sportive. Cea mai mare comandă din Bulgaria a cuprins 38 de produse în valoare de 23.105 de lei şi a inclus îmbrăcăminte pentru femei, îmbrăcăminte pentru bărbaţi, genţi şi accesorii.