Microsoft România a lansat programul „Alt Viitor”, prin care va sprijini dezvoltarea de competențe digitale, cu focus pe programare, pentru peste 11.000 de elevi. Obiectivul proiectului se referă la creșterea nivelului de conștientizare, în ceea ce privește noile tehnologii, în rândul a peste 160.000 de copii. Pentru a asigura un impact de durată, Alt Viitor va desfășura formări de specialitate pentru mai bine de 4.500 de profesori, din întreaga țară.

Proiectul educațional ”Alt Viitor”, finanțat de Microsoft România cu 1 milion de dolari, va fi dezvoltat și derulat pe perioada a doi ani, de un consorțiu de organizații nonprofit din România format din: Coder Dojo București & Școala de Valori, Asociatia E Civis, Fundația EOS,  Asociația Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională Step by Step.

”Ne dorim ca, prin acest proiect pe care îl lansăm, să ne aducem partea noastră de contribuție la educație. Generația tânără are un potențial enorm și suntem bucuroși să fim alături de ei, în pregătirea pentru viitor”, a declarat Gabriela Matei, Director General, Microsoft Romania, în deschiderea evenimentului de lansare a programului.

”Aproape în fiecare zi, asist la evoluții spectaculoase ale tehnologiei. Din interiorul industriei, nevoia de a ne pregăti copiii pentru un viitor în care tehnologia este centrală, se vede pregnant. Ca părinte, știu că o construcție solidă în educația copiilor începe devreme. Pe baza unei școli de matematică puternice, construite cu niște zeci de ani in urmă, prezentul României este integrat într-un cadru general european, în ceea ce privește competitivitatea populației active, ceea ce explică și prezența atâtor firme de tehnologie, care au adevărate hub-uri și care contribuie astfel în mod semnificativ la PIB-ul României. Este momentul să ne implicăm din nou cu toții, să remodelăm educația, pentru a putea păstra o astfel de realitate și în viitor. Sau chiar pentru a construi o realitate și mai bună”, a mai spus Gabriela Matei.

Potrivit statisticilor prezentate, impactul pe care îl are tehnologia în societate și în economie este din ce în ce mai puternic, viteza și volumul informațiilor au crescut exponential, iar experții preconizează că 90% din întreaga populație a globului va fi conectată la internet, în următorii 10 ani. De asemenea, digitalizarea are un impact puternic pe piața muncii, la nivelul competențelor de care este și va fi nevoie în economie și în societate, în condițiile în care 90% dintre locurile de muncă de astăzi necesită deja un nivel de bază al abilităților digitale.

Conform Raportului ”Future of Jobs” al Forumului Economic Mondial, abilitățile de care va fi nevoie pentru a fi competitive, în contextul celei de-a patra revoluții industriale, au cunoscut modificări esențiale, iar în top trei se situează: rezolvarea de probleme complexe, gândirea critică (analitică) și creativitatea. Dezvoltarea de competențe digitale, prin predarea de ore de programare în școli, le dezvoltă copiilor tocmai aceste trei abilități necesare pentru viitorul lor.

În acest context, nevoia unei strategii care să adreseze cât mai direct creșterea competențelor digitale este una stringentă în România, care se clasează în mod constant pe ultimele locuri, conform datelor DESI (Raportul de țară privind Indicele Economiei și Societății Digitale).

Mai mult, studiile arată că nevoia de specialiști în domeniul IT&C va crește substanțial în toate sectoarele economiei, iar până în 2020 se va înregistra un deficit de 500.000 de profesioniști în domeniu la nivel European, în timp ce în România, numărul de absolvenți ai facultăților cu profil tehnic (STEM) a înregistrat o scădere față de raportarea precedentă. Pentru a fi siguri că un număr tot mai important de elevi vor alege să urmeze o facultate în domeniul tehnologiei, este important să fie cultivat interesul față de domeniu și să fie însușite primele cunoștințe practice, cât mai devreme.

Tocmai de aceea, integrarea și folosirea creativă a tehnologiilor digitale în cadrul procesului de învățare au devenit o politică prioritară asumată la nivel European dar și național. UE și statele membre, printre care și România, prin introducerea programării în curricula gimnazială, și-au asumat nevoia de a opera modificări, în ceea ce privește educația. ”Alt Viitor” susține acestă inițiativă, completând pe de o parte activitatea școlară, iar pe de altă parte, oferind suport profesorilor ca să poată preda noile noțiuni.

 

Despre Microsoft

Fondată în 1975, compania Microsoft (Nasdaq “MSFT”) este liderul mondial în software, servicii, dispozitive şi soluţii ce ajută oamenii şi companiile să îşi atingă pe deplin potenţialul. Mai mai multe informaţii, la adresa http://news.microsoft.com.