Companiile românești cheltuie, în medie, 115 euro pe an pentru training-ul unui angajat

Anul trecut, firmele din România au cheltuit, în medie, 115 euro pentru training-ul unui angajat, în creștere cu 5% față de anul 2015, potrivit HPDI, companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, prin servicii de training, coaching și teambuilding. În ceea ce privește strict programele de teambuilding, companiile au alocat circa 60 euro per angajat (fără costurile de cazare).

Prin intermediul programelor de training, firmele și-au propus ca angajații lor să dezvolte în special abilitățile de comunicare, de gestionare a timpului și de depășire a situațiilor stresante.

“Cel mai solicitat program de training a fost cel de Presentation Skills, care are ca rezultate cunoaşterea metodelor de generare, structurare şi transmitere a informaţiilor. Training-ul oferă şi abilitatea de a corela conţinutul cu tehnicile de prezentare (comunicare verbală, paraverbală şi nonverbală). Foarte căutate au fost și programele de Stress Management, Conflict Management, Leadership sau Time Management”, susține Petru Păcuraru, managing partner și trainer HPDI.

Pentru dezvoltarea angajaților și crearea unor echipe cât mai omogene, companiile autohtone au apelat și la programe de teambuilding. “«Vedeta» teambuilding-urilor de anul trecut a fost «E-hunters», un program hi-tech care își propune să dezvolte abilitățile strategice și cele de leadership, dar și devoalarea secretelor muncii în echipă. Valea Prahovei, litoralul, Valea Oltului și marile orașe – Brașov, Cluj, Timișoara, Sibiu și Sighișoara – au fost în topul preferințelor firmelor din România”, a mai explicat Păcuraru, care adaugă că firmele preferă programele care îmbină atât mediul indoor, cât și cel outdoor.

Potrivit estimărilor HPDI, în 2017, piața locală de teambuilding va ajunge la o valoare de circa 10 milioane de euro, în această sumă fiind incluse și costurile de cazare.