Companiile româneşti au cheltuit cu 25% mai mult în pregătirea angajaţilor în 2015

trainingProgramele de training încep să revină în agenda companiilor din România, iar în ultimul an s-a putut observa o creştere a bugetelor alocate pentru pregătirea angajaţilor lor. „Anul trecut, firmele din România au cheltuit, în medie, 110 euro pentru trainingul unui angajat, în creştere cu 25% faţă de 2014. Cele mai solicitate training-uri au fost cele de Comunicare, Presentation Skills, Time Management şi Change Management”, se arată într-un comunicat remis de către compania HPDI, speciali­zată în programe de dezvoltare a resurselor umane.

„Anul 2015 s-a remarcat prin multele fuziuni şi schimbări în structura de conducere a companiilor din România, motiv pentru care training-urile de Change Management au avut o mai mare căutare pe piaţă, în comparaţie cu anii precedenţi. De asemenea, multe companii au în continuare probleme de comunicare interdepartamentală, ceea ce a făcut ca training-ul Communication Skills să fie pe primul loc în topul preferinţelor clienţilor”, spune specialistul HPDI (Human Per­formance Development International) Petru Păcuraru, managing partner şi trainer HPDI.

Ca şi în anii precedenţi, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de training au provenit din domeniile IT, automotive şi producţie. Totuşi, 2015 a consemnat o schimbare pe piaţa autohtonă de training, în sensul că au crescut substanţial cererile venite din partea firmelor mici. “Companiile mici au constituit marea provocare a anului trecut, trainerii fiind nevoiţi să explice, în primul rând, care este rolul lor şi ce beneficii pot aduce programele de training”, adaugă Petru Păcuraru.

Marile corporaţii caută, în general, programe de nişă, inovative, unice, pe care nu le-au mai făcut, pe când firmele mici, prea puţin expuse la training-uri, preferă programe generaliste, pentru a aşterne o bază comună de cunoştinţe, precizează trainerul HPDI. “Acum, poate mai mult decât oricând în ultimii cinci ani, managerii iau ceva mai în serios dezvoltarea abilităţilor şi relaţiilor oamenilor pe care îi conduc”, mai spune Petru Păcuraru.

În 2015, HPDI a livrat programe de training în toată ţara, cele mai multe cereri venind din partea companiilor din Bucureşti, Timişoara, Arad, Cluj, Craiova şi Iaşi, dar şi din Piteşti, Braşov sau Oradea. Numărul total al participanţilor la trainingurile susţinute de HPDI a fost de 1.400, în creştere cu 20% faţă de 2014.