Comercianții vor fi obligați ca în maximum 15 zile calendaristice să repare sau să înlocuiască un produs aflat în garanție

magazinComercianții vor fi obligați ca în maximum 15 zile calendaristice să repare sau să înlocuiască un produs aflat în perioada de garanție comercială, dacă acesta nu corespunde condițiilor de conformitate menționate în declarația referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă. Guvernul a modificat și completat, printr-o ordonanță, legislația privind vânzarea produselor și garanțiilor asociate acestora.

Actul normativ mai prevede introducerea unei precizări explicite, respectiv că timpul de nefuncționare, din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanție, prelungește termenul de garanție legală de conformitate și, dacă există, și pe cel al garanției legale.

“În ceea ce privește produsele de folosință îndelungată, se specifică în lege faptul că în cazul în care acestea înlocuiesc produsele defecte în perioada termenului de garanție, vor beneficia de un nou termen de garanție care curge de la data preschimbării produsului. Produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală de conformitate depășește 10% din valoarea acestuia (practic, este mărimea termenului de garanție în care produsul nu funcționează, de exemplu: 2,4 luni de nefuncționare din 24 luni (2 ani) de garanție legală), la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv”, mai arată actul normativ.

Prevederile Ordonanței vor intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial. AGERPRES