Color Smart estimează că locaţiile instagramabile vor fi una dintre principalele tendinţe ale pieţei de amenajări interioare în 2023.
Potrivit sursei citate, proprietarii de restaurante, cafenele, hotelurile sau spaţii de birouri sunt doar câţiva dintre antreprenorii care pun tot mai mult accent pe oferirea unor locaţii impresionante pentru clienţi, angajaţi şi parteneri de afaceri. În multe cazuri, un interior creat special pentru a arăta bine în poze, instagramabil, poate fi cheia în dezvoltarea afacerii. Unele dintre cele mai instagramabile locuri din lume se află în Europa Centrală şi de Est, în capitale precum Budapesta şi Praga, iar tendinţa este aceeaşi şi în România.
„Showroomurile noastre din Bucureşti şi Timişoare sunt un exemplu perfect de locaţii în care poţi să faci zeci sau chiar sute de poze instagramabile. Business-urile care vor să se diferenţieze şi să se plaseze într-o zonă de servicii şi produse premium acordă o atenţie tot mai mare felului în care arată zona în care îşi desfăşoară activitatea, îmbinând utilul cu frumosul şi funcţionalul. Întâlnim tot mai multe persoane deschise la nou, la curent cu trendurile internaţionale de design de interior, care înţeleg importanţa unei amenajări de calitate, personalizată. Cu cât produsele şi serviciile generează imagini, filme, poveşti mai atrăgătoare, cu atât succesul în social media este mai uşor de obţinut. Observăm o tendinţă de sofisticare a publicului larg, care-şi doreşte amenajări interioare spectaculoase, unice, speciale, realizate cu materiale sustenabile, naturale, ecologice”, declară Cătălina Trupşor, fondatoare şi CEO Color Smart Distribution.
Pe o piaţă a decoraţiunilor estimată să crească în 2023 cu peste 35%, există un interes ridicat pentru proiectele la cheie, unde beneficiarii care aleg produse lavabile premium sau vopsele decorative pretenţioase scapă de bătăile de cap ale unui proiect independent. Ei au parte de un management de proiect eficient, de un responsabil care coordonează toate activităţile, supraveghează derularea etapelor şi menţine relaţia cu echipele de aplicatori. De asemenea, clienţii primesc o bugetare realistă încă de la începutul lucrării, fără să aibă parte de surprize pe parcurs. Tot ce ţine de calitatea lucrării este prioritatea responsabilului de proiect.
„Există încă mulţi clienţi care realizează prea târziu că ceea ce vor vedea tot timpul în spaţiile pe care le amenajează sunt decoraţiunile interioare. Prin urmare, fiind spre sfârşitul lucrării, încearcă să obţină rezultate excepţionale cu bani puţini, ceea ce din păcate e imposibil. Primul aspect la care ar trebui să lucreze clientul român este protejarea bugetului pentru amenajări interioare şi, desigur, să ia în calcul colaborarea cu un specialist arhitect sau designer care să îl ghideze printre capcanele numeroase ce apar până la finalul proiectului. Clienţii care ajung la noi lucrează în proporţie de 70% cu arhitecţi sau designeri. Pentru cei 30% care nu au un specialist alături oferim servicii de consultanţă în alegerea soluţiei şi de training pentru echipele de aplicatori cu care lucrează”, adaugă Cătălina Trupşor.
Printre companiile care lucrează cu produse premium şi premium plus, se numără cele care investesc în showroomuri de produse de lux, clădiri de birouri din clasele superioare, clinicile medicale care-şi doresc o decorare conform standardelor occidentale şi, nu în ultimul rând, jucătorii importanţi din HORECA.