tapardel_claudiaReînființarea unui minister al turismului, o linie de finanțare, un brand turistic clar, o platformă bine structurată de prezentare a potențialului turistic national și campanii bine gândite de promovare sunt doar câteva dintre soluțiile creșterii turismului românesc, prezentate de europarlamentarul Claudia Țapardel, în cadrul celei de-a doua ediții a Conferinței de Management Modern în Turism.

Evenimentul organizat de Oameni și Companii, vineri, 18 noiembrie, la Hotel Pullman, în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) și Eximtur, a reunit peste o sută de manageri din turism și oficiali din domeniu.

”Îmi doresc ca turismul românesc să fie la un loc de frunte în turismul European, pentru că merită, datorită potențialului national extraordinar și a calității serviciilor. Ar trebui să fie o prioritate națională și o rampă de relansare a economiei românești. Tocmai de aceea, cred că este oportună reînființarea unui minister al turismului, am și făcut o solicitare în acest sens, adresată Guvernului Cioloș, dar, din nefericire, am primit un răspuns negativ. Nu renunțăm însă la această idee”, a explicat Claudia Țapardel.

Europarlamentarul român a mai arătat că, la nivel european, turismul are o contribuție la PIB de 10%, implicand peste 2 milioane de IMM-uri și 20 de milioane de tineri, în timp ce, în România, contribuția la PIB este de doar 1-2%, în acest context, sprijinul financiar, facilitățile fiscale, o linie de finanțare clară fiind foarte importante pentru stimularea domeniului.

”În 1016, turismul și patrimonial national trebuie să fie mult mai bine promovate, trebuie să scoatem la lumină, prin campanii bine gândite, toate comorile ascunse pe care le avem. Pentru aceasta însă, avem nevoie de conectivitate și de o infrastructură pe măsură, fără un transport adecvat, nu putem accesa zonele deosebite din țara noastră”, a mai arătat Claudia Țapardel.

Cea de-a doua ediție a Conferinței de Management Modern în Turism s-a încheiat cu sesiunea ”SPOTLIGHTS: Remarcabil în Turismul Românesc”, în cadrul căreia au fost trecute în revistă cele mai importante acțiuni, proiecte și inițiative din turismul românesc, în 2016.