Claudia Stan, Regional Director of Sales al Apex Alliance Hotel Management, care deține în acest moment un portofoliu de șase hoteluri în Capitală, a preluat în luna februarie și funcția de Business Development Manager România al companiei lituaniene.
“Funcția de Business Development Manager presupune definirea scopurilor și obiectivelor pentru dezvoltarea afacerii în România, în strânsă cooperare cu sediul central din Vilnius. Acestea presupun căutarea, obținerea, analiza și monitorizarea datelor privind piața ospitalității din România, contactarea proprietarilor hotelurilor noi și existente, pentru a discuta posibilitatea colaborării în cadrul acordului de management cu compania noastră și afilierea la un brand hotelier internațional”, a detaliat Claudia Stan coordonatele noii sale funcții într-un interviu acordat portalului GlobalManager.ro.
Potrivit acesteia, creșterea cotei de piață pentru hotelurile Apex Alliance, creșterea semnificativă a GOP-ului de la an la an, strategia de revenue și vânzări, strategia de marketing și F&B, precum și optimizarea costurilor, recomandă compania ca un partener strategic pentru proiecte viitoare.
“În paralel, ca Director Regional de Vânzări, sunt responsabilă de relația partnerilor de business cu hotelurile noastre din București, coordonând procesul de vânzare și de cross sell între proprietățile Apex Alliance. De asemenea, analiza tendințelor și rapoartelor pieței, care pot duce la schimbări în strategia de vânzări, în strânsă colaborare cu echipele de vânzări din hoteluri și cu directorii generali ai acestora”, explică interlocutoarea noastră.
Orașele mari, primele pe lista extinderii
În acest moment, compania lituaniană Apex Alliance operează 14 hoteluri în Europa, respectiv 6 hoteluri în București: Marmorosch Bucharest by Autograph Collection, Hilton Garden Inn Bucharest Old Town , Hilton Garden Inn Bucharest Airport, Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca, Moxy Bucharest Old Town și Europa Royale, adăugat în portofoliu la sfârșitul anului trecut.
“Intenționăm să ne extindem în București și in marile orașe din țară, precum Brașov, Sibiu, Timișoara, Iași, Constanța, Cluj, Oradea oferind serviciile noastre de management hotelier,” spune Claudia Stan.
“A fost nevoie de o abordare dintr-o perspectivă nouă pentru optimizarea costurilor”
Am întrebat-o pe Claudia Stan care sunt principalele provocări pe care le are de înfruntat industria hotelieră în acest an și a enumerat fără să stea mult pe gânduri: lipsa forței de muncă, inflația, creșterea costurilor și contextul politic internațional.
“Se spune că schimbarea este motorul care te duce mai departe. A fost nevoie de o abordare dintr-o perspectivă nouă pentru optimizarea costurilor, trecerea la energie verde, controlul consumabilelor, proiecte de sustenabilitate, achiziția de echipamente noi, cu consum redus. Câteva dintre măsurile concrete pe care le-am luat sunt: proiectul pentru montarea de panouri fotovoltaice, implicarea oaspeților în proiecte de sustenabilitate, înlocuirea recipientelor individuale pentru consumabilele din băi cu recipiente de tip ‘refill’, reciclare, meniuri sustenabile în care produsele sunt folosite integral”.
În ceea ce privește resursele umane și criza forței de muncă, Claudia Stan spune că accentul se pune pe scăderea procentului de turn over, pe păstrarea și fidelizarea angajaților prin oferirea de oportunități de avansare, experiență interdepartamentală, training și prin oferirea unui mediu de lucru cât mai placut, astfel încât să poată fi atrași noi colegi în acest domeniu.