Producătorul român de medicamente Biofarm a anunțat că a ajuns în 2020 la o cifră de afaceri de 218 milioane de lei, cu 8% mai mare comparativ cu 2019. Nivelul EBITDA al companiei a înregistrat o creștere de 9%, ajungând la valoarea de 75 de milioane de lei.

Cota de piață Biofarm a crescut constant în 10 din 12 luni ale anului 2020. Nu mai puțin de 7 branduri din categoria digestive & metabolism, răceală & gripă și suplimente alimentare și-au menținut poziția de lideri de piața, în termeni de consum, iar 5 dintre acestea au asigurat consolidarea leadership-ului și la nivel valoric în segmentul Consumer Healthcare (CHC). Astfel, la final de an, Biofarm a urcat o poziție în topul companiilor din industria farmaceutică locală, la categoria CHC, raportat la prețul de achiziție al farmaciilor, și încheie anul pe locul 4.
„După un an dificil, cu multe provocări, am reușit să ne atingem obiectivele setate pentru 2020 și să ne consolidăm cota de piață. Toate aceste rezultate sunt rodul unei strategii vizionare și al echipelor noastre care cu dedicație, cu multă înțelegere, au depus toate eforturile pentru ca și în plină pandemie să putem să venim în sprijinul clienților noștri și să răspundem nevoilor lor. Suntem de 100 de ani pe piața din România și ne păstrăm motivația de a crește calitatea vieții oamenilor, fiind orientați întotdeauna către inovație și către facilitarea accesului la soluții moderne de tratament”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Întrucât compania înțelege rolul pe care îl are în calitate de jucător important pe piața farmaceutică din România și responsabilitatea față de clienții săi, Biofarm s-a alăturat anul trecut luptei de combatere a Covid-19. Producătorul a donat 1,5 milioane de lei pentru achiziționarea de echipamente de protecție pentru personalul medical, dar și pentru aparatură medicală.
Pentru 2021, Biofarm vizează creșterea susținută a cotei de piață, eficientizarea operațiunilor și consolidarea avantajului competitiv al portofoliului de produse.