heinzmann christianConsiliul de Administrație al TAROM l-a revocat din funcție pe directorul general al companiei, Christian Heinzmann. De asemenea, în aceeași ședință, a fost revocat și Tiberiu Țiclea, membru al Consiliului de Administrație.

Consiliul de Administrație al TAROM s-a reunit luni seară pentru a analiza activitatea de management a directorului general al companiei, Christian Heinzmann, după ce acesta ”a pierdut” funcția de accountable manager, începând cu data de 22 martie. Gabriel Stoe este director general interimar și accountable manager interimar la TAROM, în locul lui Christian Heinzmann, iar Gabriel Stoe este noul directorul financiar la TAROM. De asemenea, poziția de deputy CEO interimar i-a revenit lui Florin Susanu, director Operațiuni Zbor, pilot instructor.

„Consiliul de Administrație m-a informat, analizând raportul de la Autoritatea Aeronautică, că au constatat suspendarea directorului general din funcția de accountable manager, ceea ce înseamnă, practic, managerul responsabil. După regulile aviației, acest manager trebuia să asigure resursele financiare și pe cele de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautică este 22 (martie — n. r.). Deci, până atunci, directorul general încă deține această funcție, dar, cu această dată, cu data de 22, nu va mai putea să o îndeplinească”, a anunțat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Șeful de la Transporturi a făcut referire, în conferința de presă, la o parte dintre deficiențele constatate, precum nerealizarea bugetului de venituri și cheltuieli, dar și problemele identificate la nivel de resurse umane, unde 25% din personalul tehnic a avut concedii medicale în 2015, ceea ce însumează un număr de 1.500 de zile.

„În loc să aibă 8 milioane (lei — n. r.) pierderi la sfârșitul anului trecut, așa cum își asumaseră prin contracte și prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil în condițiile în care pe piața europeană prețul kerosenului a scăzut anul trecut în mod spectaculos, creând un avantaj — după cum a fost documentat — de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, în acest moment, dacă nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca în loc de 8 milioane să fie 41 de milioane pierdere. Mai sunt și aspectele care au fost constatate și transmise mie și de Corpul de Control, dar și de analiza CA. Este vorba despre problemele la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale. Este o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie de stat sau privată, din câte am analizat până în prezent. Este vorba despre 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Vă dați seama și pentru partea de ore suplimentare ce înseamnă toată această indisciplină la nivelul resurselor umane. Acest lucru nu poate continua”, a subliniat Dan Costescu.

Întrebat de jurnaliști despre nivelul salariului pe care îl primește directorul general al TAROM, ministrul Transporturilor a spus că este vorba despre circa 14.000 de euro. „Salariul dânsului (al lui Christian Heinzmann — n. r.) este de circa 14.000 de euro. Sunt foarte mulți bani și am fi așteptat rezultate pe măsură. Ne va spune Consiliul de Administrație dacă așteptările acestea au fost justificate sau nu”, a punctat Dan Costescu.

Potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, publicat luni, compania TAROM a înregistrat, în ultimii doi ani, mai multe deficiențe tehnice și administrative, care au determinat un număr foarte mare de curse anulate sau întârziate, cu consecințe negative asupra bugetului companiei, constând inclusiv în plata unor despăgubiri în valoare de aproximativ un milion de dolari.

Principalele deficiențe constatate sunt: nerealizarea indicatorilor prevăzuți în Bugetul de Venituri și Cheltuieli aprobat pentru anii 2014, 2015, în sensul înregistrării unor pierderi mai mari față de nivelul estimat, nerespectarea prevederilor Codului Muncii și ale Regulamentului Intern în ceea ce privește întocmirea pontajelor și evidența prezenței personalului Direcției Tehnice, nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei și neangajarea de personal corespunzător numărului și specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieșirii la pensie și plecări voluntare). AGERPRES