Centrul Internaţional Logistic Dacia de la Mioveni realizează aproape 2% din exporturile României

dacia_uzinaCentrul Internaţional Logistic (AILN) Dacia, înfiinţat în urmă cu 10 ani la Mioveni, în judeţul Argeş, a realizat anul trecut aproape 2% din totalul exporturilor României, conform datelor prezentate de directorul general al societăţii producătoare de autoturisme, Nicolas Maure.

“Dezvoltarea acestui centru este strâns legată de evoluţia gamei entry a Renault. Această gamă s-a născut la Mioveni, în 2004, cu primul Logan. Astăzi, ea este produsă în 17 uzine din lume şi reprezintă aproape 40% din vânzările Renault. AILN este în centrul acestei game, furnizând piese pentru majoritatea uzinelor care o produc. Cele 1,7 milioane de metri cubi de piese exportate de AILN de la Mioveni în 2014 înseamnă un sfert din exporturile Dacia, restul fiind reprezentat de vehicule (…). Sunt peste un miliard de euro pe an din expediţii de piese care provin de la cele două uzine ale noastre şi de la furnizori situaţi în principal în România. Exporturile AILN Mioveni reprezintă aproape 2% din exporturile României”, a declarat Maure la festivităţile prilejuite de aniversarea unui deceniu de la deschiderea AILN (Alliance International Logistic Network – n.r.).

Directorul general al Dacia a adăugat că există suprafeţe disponibile pentru extinderea centrului logistic, dacă va fi necesar. “Creşterea depinde de evoluţia pieţei entry, de evoluţia pieţelor din ţările unde se produce şi de competitivitatea noastră”, a precizat Nicolas Maure.

Directorul Direcţiei Logistice Dacia, Ştefan Gaibu, a subliniat faptul că, pe lângă performanţele economice, la AILN Mioveni se pune un accent deosebit pe factorul uman. “Bogăţia cea mai mare sunt oamenii. Avem o echipă de peste 300 de oameni care munceşte aici, mare parte dintre ei încă de la începuturi (…). Sunt oameni care au ştiut să acumuleze experienţă (…) dar şi să contruiască. Este foarte important şi să educăm generaţia nouă, tinerii pe care îi angajăm, şi în fiecare an ne vin tineri noi, care vorbesc cel puţin două limbi străine”, a spus Gaibu.

Centrul de la Mioveni a fost înfiinţat în anul 2005, ca Centrul de Export CKD 1 Logan, iar în prezent AILN este cea mai mare platformă logistică din Grupul Renault. Din 2005 şi până în prezent, AILN Mioveni a expediat peste 10 milioane de metri cubi de piese şi colecţii de piese (CKD sau SKD 2), ceea ce reprezintă echivalentul a 5,2 milioane de vehicule. Expedierea pieselor, inclusiv motoare şi cutii de viteze, se face pe cale terestră, feroviară şi maritimă.

Înainte de a fi expediate, piesele sunt recepţionate de la furnizori şi sunt ambalate în cutii, în funcţie de dimensiuni. Cutiile sunt stocate în zone speciale, corespunzătoare destinaţiei de transport, iar la final sunt încărcate în containere cu ajutorul motostivuitoarelor, iar mai apoi acestea ajung pe trenurile care pleacă de la AILN Mioveni către portul Constanţa.

În centrul de la Mioveni s-au investit, de la înfiinţare, peste 24 de milioane de euro. AILN lucrează cu 544 de furnizori, 93 dintre ei fiind din România, iar livrările se fac către 17 clienţi din cadrul Alianţei Renault-Nissan. La nivelul Grupului Renault sunt în total 10 centre logistice AILN, cel din România, de la Mioveni, fiind cel mai mare. AGERPRES