Cemacon a ajuns în 2016 la o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro

Conducerea companiei Cemacon afirmă că a avut cel mai bun an din istoria sa, înregistrând creşteri record şi reuşite importante în 2016. Cifra de afaceri netă a crescut cu 28%, iar profitul operaţional depăşeşte 16 milioane de lei, fiind al şaselea an consecutiv de creştere, iar cifra de afaceri brută atingând pragul de 20 milioane de euro.

Liviu Stoleru, director general şi preşedinte al consiliului de administraţie “Cemacon”, a declarat: “Închidem un an spectaculos, 2016 fiind cel mai bun an din istoria CEMACON. Am atins nişte vârfuri importante, în toate aspectele business-ului: am dublat ţinta de creştere estimată pentru acest an, cu un avans de 28% a cifrei de afaceri, în urma fructificării unor contexte interne şi de piaţă, avem o EBITDA de 19%, în creştere cu 3 procente faţă de anul trecut, şi un rezultat net de peste 5 milioane de lei, rezultat neafectat de restructurarea financiară. În condiţiile unei evoluţii pozitive a pieţei, estimate la 8-10%, CEMACON a crescut cu 28% volumul de blocuri ceramice vândute. Ne-am îmbunătăţit, astfel, poziţia la nivel naţional, iar statutul de lider al pieţei din Transilvania este puternic consolidat”.

Ambele facilităţi de producţie au funcţionat la capacitate 100%, iar operarea fabricii de la Zalău timp de 12 luni în 2016, faţa de 9 luni în 2015, a contribuit substanţial la expansiunea afacerii, generând totodată şi creşterea cheltuielilor operaţionale cu 12%.

Pentru 2017, Cemacon îşi propune consolidarea business-ului şi a poziţiei pe piaţa materialelor de construcţii prin creşterea cu 5% a cifrei de afaceri, menţinerea poziţiei de lider al pieţei de cărămidă din Transilvania, realizarea de investiţii pentru susţinerea creşterii şi continuarea valorificării activelor aparţinând “Cemacon Real Estate”.

“În 2017 vom consolida compania prin eficientizare; nu avem presiunea creşterii vânzărilor de blocuri ceramice, capacităţile de producţie fiind folosite în proporţie de 100% şi ne vom concentra pe creşterea calităţii vânzării. Avem în plan, de asemenea, proiecte de investiţii care să ne sustină creşterea pe termen mediu”, a mai spus Liviu Stoleru.