Cea mai potrivită vârstă pentru a face afaceri în România

România are, în mod oficial, peste 580.000 de oameni de afaceri care îşi investesc banii în peste 600.000 de societăţi pe acţiuni. Cei mai mulţi sunt bărbaţi, cu vârste cuprinse între 35-55 de ani, însă femeile vin din urmă, numărul acestora ajungând, în acest an, la peste 240.000. Experţii de la KeysFin au analizat datele de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor, în dorinţa de a realiza un portret cât mai fidel al românului care face business în 2015.

Din datele analizate de KeysFin, rezultă că cei mai mulţi oameni de afaceri din România, care deţin calitatea de acţionar la o societate şi au minim 25% din acţiuni, sunt bărbaţi (373.798) în timp ce femeile sunt 240.960. Bărbaţii au vârsta medie de 44,6 ani, iar femeile de 44 de ani.

“Este vârsta la care cei mai mulţi au acumulat deja experienţa necesară pentru a se lansa pe cont propriu în business. Mulţi sunt foşti angajaţi în diverse firme, dar sunt şi destui cei care fac afaceri dintr-un talent înăscut, care au avut tot timpul spirit antreprenorial, căliţi fiind la şcoala vieţii”, spun analiştii KeysFin.

Oamenii de afaceri bărbaţi sunt mai atraşi de investiţiile în domenii lucrative, de la construcţii (75%), la producţie (67%), transport (70,7%) şi comerţ (56,3%), în timp ce femeile sunt cele mai multe prezente în domenii precum sănătatea şi asistenţa socială (58,5%), serviciile (51,7%), activităţile administrative (43,59%) şi cele cultural-educative (40,4%).

Potrivit datelor KeysFin, vedeta economiei româneşti rămîne, în continuare, comerţul care, alături de servicii, atrage 207.033 acţionari. În topul investiţiilor urmează activităţile profesionale, ştiinţifice şi tehnice (66.404 acţionari), construcţiile (57.760 acţionari), industria prelucrătoare ( 51.792 acţionari) şi cea de transport şi depozitare (47.499 acţionari).

“Datele vin să confirme interesul tot mai mare al investitorilor pentru domenii precum construcţiile, dovadă boom-ul resimţit mai ales în Capitală şi Ilfov sau serviciile, acolo unde, odată cu dezgheţarea business-ului post-criză, a crescut semnificativ volumul de tranzacţii. Comerţul rămâne, bineînţeles în prim-plan, exploatând la maximum revenirea apetitului românilor pentru cumpărături”, spun analiştii de la KeysFin.