Ce modificări va aduce noul Cod fiscal pentru leasing şi piaţa auto

Noul Codul Fiscal va aduce pentru piaţa auto şi pentru cea de leasing o serie de clarificări în ceea ce înseamnă metodologia de plată şi definiţia bazei de impunere. Limita amortizării fiscale a fost eliminată. Potrivit secretarului general al Asociaţiei Societăţilor Financiare – ALB România, Adriana Ahciarliu, noul Cod Fiscal va clarifica faptul că într-un contract de leasing utilizatorul este proprietar şi beneficiar fiscal în leasingul financiar.

“De aici se nasc foarte clar obligaţiile şi beneficiile fiscale pentru utilizator şi finanţator. Prin noul text de Cod se aduc elemente foarte clare pentru ceea ce înseamnă impozitele şi taxele locale şi metodologia de plată pentru bunurile achiziţionate în sistem de leasing financiar şi operaţional, la capitolul clădiri, terenuri şi mijloace de transport”, a explicat Adriana Ahciarliu.

Aceasta adaugă şi faptul că un element de noutate este că, la capitolul impozite şi taxe locale pe mijloacele de transport, se recunoaşte că un mijloc de transport devenit second-hand, rulat deja, poate fi înregistrat cu titlu de marfă pe stoc şi, prin urmare, el nu este înmatriculabil decât la momentul vânzării. “În consecinţă, obligaţia achitării impozitului pe proprietate revine doar noului cumpărător la momentul transferului de proprietate şi înmatriculării”, subliniază secretarul general al ALB România.

O altă noutate este faptul că, dacă pentru vehicule până acum s-a aplicat o recunoaştere a amortizării fiscale de maximum 1.500 de lei pe lună, această limitare a fost eliminată, ceea ce înseamnă că vehiculele respective vor fi depreciate în funcţie de felul în care sunt ele înregistrate, într-un contract de leasing financiar sau operaţional, aşa cum cere catalogul standard de amortizare.

“Anul acesta, ca şi anul trecut, am lucrat foarte mult la Legea insolvenţei. Persoanele juridice şi persoanele fizice au fost redefinite pe acest cadru legislativ al insolvenţei şi, ceea ce aduce nou Codul Fiscal, este o coroborare a fiscalităţii cu paşii definiţi în procedura de insolvenţă atât pentru persoanele juridice, care au intrat în procedură de insolvenţă, cât şi pentru persoanele fizice. Aici, zona interesantă este mai ales la nivelul ajustării cheltuielilor fiscale pe perioada procedurii de insolvenţă. Din acest punct de vedere, cred că acest Cod Fiscal aduce clarificări binevenite pe care chiar le aşteptăm şi pe care chiar am îndrăznit să le negociem direct atât cu Ministerul Finanţelor, cât şi cu Comisia Buget Finanţe Bănci din Camera Deputaţilor”, punctează Adraina Ahciarliu.

Cu toate acestea, secretarul general al ALB spune că reprezentanţii Asociaţiei nu au reuşit să convingă autorităţile să renunţe la derogarea de la deducerea TVA la achiziţia de vehicule până la nouă persoane (8 plus 1). În prezent, TVA-ul se deduce doar în proporţie de 50%. Pentru deducerea integrală este necesară dovada destinaţiei economice a vehiculului. “Este o derogare obţinută de la nivelul Comisiei Europene şi prelungită deja la începutul anului curent pentru încă doi ani”, a conchis Adriana Ahciarliu. AGERPRES