Magazinele online pierd lunar șansa de a-și crește veniturile cu până la 30%, iar în peste 70% din cazuri sunt alocate greșit bugetele de promovare în online, în lipsa unei analize precise asupra performanței produselor, arată o analiză realizată de TRUDA, primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanța în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.
În general, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de acestea, fiind considerate produse HERO sau tractor pentru business, potrivit unei analize TRUDA asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălțăminte, accesorii fashion, food&bio, casă și grădină, puericultură, cărți, mobilă și make-up.
“Deși tendința brandurilor este să promoveze prin Google Ads aproape toate produsele din portofoliu, implicit produse care nu aduc vânzări, realitatea arată că doar o mică parte din produse generează venituri. Le recomandăm magazinelor online să-și concentreze atenția și bugetele de marketing pe acele produse performante pentru a putea crește vânzările și implicit profitul, dar și pentru a reduce costurile de promovare. Business-urile online trebuie să analizeze produsele pe care le comercializează , iar cu tool-urile potrivite pot fi analizate corect rezultatele aduse de acestea”, spune Cătălin Macovei, fondator TRUDA și specialist cu 10 ani de expertiză în marketing digital.
Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienți, fiind obținută astfel o creștere de până la 30% a ratei de conversie și de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obținută și o reducere a costurilor de marketing cu cel puțin 20%, potrivit datelor TRUDA.
În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele HERO (performante) au consumat doar 12,3%. Costul per tranzacție a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising.
Pentru 2023, reprezentanții TRUDA le recomandă magazinelor online să găsească un echilibru între a promova produse către clienții deja existenți și potențialii clienți și să identifice produsele care sunt foarte bune și cele care trag business-ul în jos. Ca tendințe, CPC-ul (cost per click) va continua să crească, iar cele mai cumpărate produse vor continua să fie cele din categoria de preț 1-100 lei, în acest caz 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.