Mai mult de 8 din 10 antreprenori și manageri din România folosesc smartphone-ul personal în interes de serviciu. Un sfert dintre aceștia susțin că dețin două astfel de dispozitive: unul personal și altul destinat activității profesionale, arată un studiu Huawei.

Studiul a mai arătat că, după smartphone, cel mai utilizat dispozitiv de către antreprenori și manageri este laptopul personal, folosit de 69% dintre cei intervievați. Pe de altă parte, peste jumătate dintre aceștia (54%) au afirmat că sunt adepții desktopurilor clasice, în timp ce 26% preferă să utilizeze tableta.

Printre dispozitivele populare în rândul segmentului corporativ de top și al antreprenorilor din România se numără și căștile, care sunt folosite de 29% dintre participanții la studiu. 21% dintre antreprenorii și managerii români sunt preocupați de monitorizarea activității fizice și a stării de sănătate prin intermediul ceasurilor inteligente sau brățărilor de fitness.

Cât valorează dispozitivele deținute de aceștia

Valoarea medie a tuturor dispozitivelor deținute de un manager sau antreprenor se ridică la aproximativ 2.200 de euro. 24% dintre respondenți dețin dispozitive a căror valoare este mai mare de 3.000 euro.

Ce ocupă cel mai mult timp în activitatea online a antreprenorilor și managerilor

Activitățile desfășurate online care consumă cel mai mult timp pentru acest segment al populației sunt legate de corespondența pe e-mail și de conectarea la rețelele de socializare. 27% dintre manageri și antreprenori petrec peste 20 de ore pe săptămână pe e-mail, media de ore pentru întreaga populație fiind asemănătoare, respectiv 15 ore.

Referitor la consumul de timp pe rețelele de socializare, media obținută este de 14 ore pe săptămână. Doar 7% dintre manageri și antreprenori nu petrec timp în mod regulat pe rețelele de socializare. De departe cea mai folosită rețea de socializare în rândul managerilor și antreprenorilor este Facebook (90%), iar la o distanță semnificativă se află Instagram (54%).

Prin intermediul căror aplicații comunică aceștia?

În privința modului în care comunică prin intermediul aplicatiilor, 97% dintre ei folosesc Whatsapp, 82% Facebook Messenger, 44% Zoom, 40% Skype și 23% Google Meet.