Casa de expediții Gopet România, cu aproape 20 de ani de activitate pe piața românească, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 32.3 milioane euro. Deși piețele sunt în continuare imprevizibile, primele 5 luni au adus pentru Gopet România o creștere estimată de 16% a veniturilor, comparativ cu același interval din 2020, ceea ce demonstrează revenirea în forță a cererii de transport pentru piețele europene.

„Odată cu relaxarea sau chiar ridicarea restricțiilor în Europa începând cu luna mai, estimăm o creștere serioasă a cererii de transport din piață, în directă legătură cu creșterea consumului, care cel mai probabil va fi explozivă. Provocarea va consta în mobilizarea rapidă și eficientă a capacității suplimentare cerute de clienți într-un termen foarte scurt, cu precădere în zona de transport rutier, mod de transport predominant în Europa continentală”, afirmă Ramona Păcuraru, Director Regional Gopet România.

Gopet România face parte din grupul regional Gopet, prezent și în Bulgaria, Grecia, Turcia, Polonia și Spania. Casele de expediție reprezintă o verigă importantă în lanțurile de logistică, asigurând legătura dintre deținătorii mărfurilor și clienții acestora. Gopet România se poziționează ca un jucător semnificativ, cu un portofoliu de 1500 de clienți din toate segmentele pieței, de la multinaționale până la afaceri medii și mici. Compania colaborează cu aproximativ 500 de cărăuși contractați în regim dedicat, la care se adaugă cărăușii cu care se colaborează în regim open market. 

„În ultimele 15 luni, am acordat o atenție deosebită atât clienților, cât și subcontractorilor noștri, am depus eforturi serioase pentru consolidarea ambelor portofolii, atât în termeni financiari, cât și de parteneriat, punând accent pe încrederea reciprocă. Credem că vom fi pregătiți pentru a gestiona eficient a doua parte a anului 2021”, afirmă Ramona Păcuraru. Estimările pentru 2021 sunt de ordinul a 35000 de comenzi livrate, iar compania își propune să atingă acest obiectiv prin diversificarea serviciilor și eficientizarea proceselor prin digitalizare, adăugând din acest an în portofoliu și servicii de transport maritim și aerian, pe lângă serviciile consacrate de transport rutier internațional în regim de camion complet, parțial sau grupaj. De asemenea, compania poate dezvolta împreună cu clienții servicii specializate, precum trailer-pool.

Pentru viitor, Gopet România estimează o creștere a interesului clienților pentru transportul intermodal, atât datorită implementării politicilor de mediu la nivel european, cât și ponderii tot mai crescute a soluțiilor prietenoase cu mediul în cadrul strategiilor manageriale, la nivel de companie. Gopet Romania își propune ca pentru 2021 serviciile de transport intermodal să atingă 10% din veniturile totale.