Brandul, nu performanțele, dictează prețul telefoanelor inteligente

Vânzările de smartphone pe piața locală continuă creșterea și anul acesta, urmând a depăși trei milioane de unități comercializate, în urcare cu aproximativ 20% față de anul trecut. La nivel global, creșterea este mult mai mică, de aproximativ 7%, cât a fost și în trimestrul al treilea al anului, când s-au comercializat 355 milioane unități. Pe piața internațională lider este Samsung, care a livrat 84,5 milioane unități în trimestrul al treilea, urmat de Apple, cu 48 milioane unități, și de Huawei cu 26,5 milioane.

În România, lider de piață este tot Samsung, cu o cotă de piață estimată la aproape 50%, urmat de Allview, care va vinde în jur de un milion de unități. Datele sunt estimative pentru că producătorii nu doresc să facă publice cifrele. Pentru următoarele locuri în clasament se luptă Huawei, Sony, HTC, LG, Lenovo și chiar Evolio. Prețul mediu pentru un telefon inteligent achiziționat este de sub 100 de euro, însă se prefigurează o schimbare în ceea ce privește canalele de distribuție. Mai exact, dacă anul trecut 80% dintre vânzări se făceau prin operatorii de telefonie mobilă și doar 20% prin retail, acum procentul aferent operatorilor a coborât sub 70%.

Citiți articolul integral pe capital.ro