Bosch mizează în acest an pe o creştere de 12-15% a afacerilor în România

boschCifra de afaceri a grupului Bosch în România a fost anul trecut de 210 milioane de euro (933 de milioane de lei) şi ar putea creşte în acest an cu 12-15%, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, directorul general al Robert Bosch SRL, Mihai Boldijar.

“Anul trecut, Bosch a avut în România o cifră de afaceri de 210 milioane de euro (933 de milioane de lei). Am avut o evoluţie stabilă, ne-am ocupat de investiţiile pe care le-am generat în 2013 şi ne pregătim pentru un 2015 pe care îl vedem cu optimism, crescând cu două cifre. Profitabilitatea a fost de 34 de milioane de lei, iar valoarea investiţiilor de anul trecut a fost de 8 milioane de euro”, a spus Boldijar.

El a afirmat că în următorii doi ani Bosch va investi 55 de milioane de euro, în special în dezvoltarea sectorului de soluţii de mobilitate. “2015 a început foarte bine, cu o creştere bună de două cifre şi credem că vom avea o creştere a vânzărilor între 12 şi 15% la nivel de ţară. Vrem să creştem numărul de angajaţi la peste 3.000, iar investiţiile pentru următorii doi ani vor fi de circa 55 de milioane de euro”, a completat Boldijar.

Cea mai mare valoare a investiţiilor va avea loc la fabrica din Blaj, aceasta fiind estimată la 40 de milioane de euro. “La Blaj, pe partea de tehnologie auto, vom investi aproximativ 40 de milioane de euro în următorii doi ani. Am primit şi un ajutor de stat în luna aprilie şi sperăm ca lucrurile să meargă la fel de bine. Tot aici, vom deschide un centru de cercetare-dezvoltare pentru soluţia de mobilitate”, a spus Boldijar.

În primul an de funcţionare a fabricii de componente auto de la Cluj-Napoca, o investiţie de circa 77 milioane euro, s-au produs peste cinci milioane de articole, niciunul neavând vreun defect, potrivit oficialului Bosch România. Potrivit lui Boldijar, divizia de cercetare-dezvoltare de la fabrica din Cluj-Napoca se axează pe cinci domenii diferite: industria conectată, asistenţa la condus, servodirecţia electrică, invertoarele fotovoltaice şi ingineria fiabilităţii produselor.

Tot la Cluj-Napoca, Bosch va deschide un centru de servicii analitice, care va colecta şi analiza datele provenite de la utilaje, maşini-unelte şi senzorii acestora. “Noua revoluţie industrială este internetul lucrurilor, Internet of Things. Se aşteaptă ca aceasta să fie a patra revoluţie industrială. Pentru industria 4.0, noi ne pregătim pentru a deschide un centru de servicii analitic, care va colecta şi analiza date provenite de la utilaje, maşini-unelte şi senzorii acestora. Bosch va investi foarte mult în internetul lucrurilor (mobilitate conectată, energie conectată, clădiri conectate şi industrie conectată), a mai spus Boldijar.

În România, Grupul Bosch este prezent de peste 20 de ani şi are aproximativ 2.700 de angajaţi în patru entităţi aflate la Blaj, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bucureşti.