Noul BMW X3 este pregătit să scrie următorul capitol al poveştii de succes printr-un limbaj de design şi mai atractiv şi dinamic, sisteme de propulsie puternice şi eficiente totodată şi dotări de lux.

BMW X3 a fost automobilul care, în 2003, a lansat segmentul SAV (Sports Activity Vehicle) de clasă medie. De atunci, BMW a vândut peste 1,5 milioane de unităţi de-a lungul celor două generaţii ale modelului.

Dimensiunile exterioare ale noului X3 sunt în mare parte neschimbate, dar ampatamentul mai lung cu cinci centimetri, capota lungă şi consolele faţă foarte scurte, cu proporţii şi mai fin echilibrate – ceea ce accentuează distribuţia perfectă 50:50 a masei între punţile faţă şi spate -, îi oferă un avantaj faţă predecesor.

Cele trei variante de echipate adaptează caracterul vizual al noului BMW X3 pentru a se potrivi şi mai bine cu gusturile personale ale clientului. De exemplu, varianta xLine – cu grilă a radiatorului şi alte detalii exterioare din aluminiu satinate şi jante speciale din aliaj uşor – accentuează robusteţea modelului Sports Activity Vehicle. De asemenea, BMW X3 este disponibil şi în echipare Luxury Line – barele cromate ale grilei radiatorului, scutul de protecţie în două tonuri şi jantele din aliaj uşor cu design clasic scot şi mai mult în evidenţă eleganţa designului exterior.

 

Interior orientat spre confort cu o ambianţă luxoasă

Modelul xLine se caracterizează prin puritate şi eleganţă şi permite schimbarea scaunelor sport standard, cu tapiţerie din stofă/piele, pentru unele tapiţate integral cu piele, cu cusături contrastante şi benzi decorative de interior în Fineline Cove mat ca opțiune. Pentru clienţii care doresc să amplifice eleganţa inerentă a automobilului, modelul Luxury Line oferă tapiţerie cu piele, panou de instrumente acoperit cu Sensatec, cu cusături contraste şi benzi decorative de interior din lemn fin Dark Wood cu banda de accent în Chrome Pearl. La interior, modelul M Sport prezintă vizual talentele dinamice ale noului BMW X3 prin volanul M Sport îmbrăcat în piele, scaunele sport în design M, tapiţeria BMW Individual în culoare antracit a plafonului şi benzile decorative de interior noi în Aluminium Rhombicle – la exterior, o face prin pachetul aerodinamic M. De asemenea, sunt disponibile şi dotările opţionale BMW Individual pentru interior, centrate în jurul celor trei variante rafinate de piele Merino.

Noul BMW X3 poate fi comandat cu numeroase echipamente opţionale noi, în premieră pentru model, dedicate pentru îmbunătăţirea confortului. Acestea includ control pe trei zone al aerului condiţionat, care adaugă controlul separat al temperaturii pentru compartimentul spate printr-o unitate de comandă cu display modern. Acum, conducătorul şi pasagerul beneficiază de scaune ventilate, cu piele perforată, care, pe lângă încălzirea pentru zilele reci, oferă şi ventilaţie pentru maximizarea confortului atunci când este foarte cald. Pentru îmbunătăţirea suplimentară a confortului în compartimentul spate, unghiul spătarului divizat/rabatabil standard în raport 40:20:40 poate fi ajustat individual şi în diferite etape datorită funcţiei cargo opţionale. Această facilitate măreşte capacitatea de încărcare standard de la 550 de litri la un maxim de 1.600 de litri.

Noul BMW X3 poate beneficia opţional de BMW Display Key, deja disponibilă la BMW Seria 7, BMW Seria 5 şi BMW i8. BMW Display Key oferă o serie întreagă de informaţii, precum de combustibil şi activităţile de service sau întreţinere care trebuie efectuate sau dacă geamurile sau trapa au fost închise la părăsirea automobilului. În plus, poate fi utilizată şi pentru a opera încălzirea auxiliară opţională.

Îmbunătăţirea calităţii sportive şi a confortului pe orice suprafaţă

Calităţile dinamice de manevrare ale noului BMW X3 îşi au originile în distribuţia ideală 50:50 a masei, şasiul îmbunătăţit cu meticulozitate şi sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive, care a debutat în 2003, odată cu lansarea primei generaţii BMW X3. Nu numai că sistemul a oferit o aderenţă superioară pe suprafeţe alunecoase, dar îmbunătăţeşte semnificativ şi dinamica maşinii. Sitemul este interconectat cu Dynamic Stability Control (DSC), ceea ce înseamnă că repartiţia puterii între cele patru roţi poate fi variată în mod constant pentru a oferi mereu manevrabilitatea pentru care BMW este renumit, chiar şi atunci când maşina este condusă la limită. Cea mai recentă soluţie xDrive a îmbunătăţit suplimentar capacitatea dinamică a noului BMW X3.

În plus, comutatorul Driving Experience Control disponibil standard permite conducătorului să aleagă între diferite configuraţii – precum modurile ECO PRO, COMFORT, SPORT şi SPORT + (numai la modelele 30i, 30d şi M40i) – concepute pentru ca automobilul să fie mai dinamic, mai confortabil sau mai eficient.

În configuraţia de bază, noul BMW X3 dispune de jante de 18 ţoli, din aliaj uşor (anterior de 17 ţoli), în timp ce lista de opţionale – în funcţie de specificaţie şi varianta de motorizare – include jante cu dimensiuni de până la 21 de ţoli. Sistemul de frânare dispune de frâne uşoare, care oferă performanţe optimizate, precum şi Electric Parking Brake. Totodată, pentru maximizarea siguranţei, Driving Stability Control (DSC), care include ABS, Dynamic Traction Control (DTC), Automatic Differential Brake (ADB-X), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), Start-Off Assistant şi Hill Descent Control (HDC) sunt de asemenea disponibile.

De la lansare, portofoliul noului BMW X3 constă din modele xDrive20d cu motor diesel cu patru cilindri, xDrive30d cu motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie şi vârful de gamă cu motor pe benzină, BMW X3 M40i. Curând, acestea vor fi urmate de BMW X3 xDrive30i, precum şi de varianta de motorizare 20i, care va fi disponibilă în versiuni cu tracţiune spate (sDrive, nu va fi disponibilă în Europa) şi cu tracţiune integrală (xDrive). Toate propulsoarele provin din ceam ai nouă generaţie de motoare BMW şi operează cu mai mare eficienţă decât modelele pe care le înlocuiesc. Alte îmbunătăţiri au fost făcute pentru eficienţa transmisiei Steptronic cu opt trepte, dar şi a sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.

BMW ConnectedDrive: condus semiautomat şi conectivitate de ultimă oră

Când vine vorba de funcţiile BMW Personal CoPilot care se concentrează pe asistarea conducătorului şi condusul (semi)automat, noul BMW X3 poate fi comandat, opţional, cu cea mai recentă generaţie de tempomat activ şi pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus, care include asistentul de direcţie şi menţinere a benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie în caz de coliziune laterală. Acest portofoliu vast de sisteme de asistenţă realizează o diferenţă clară între noul BMW X3 şi competitorii săi direcţi.

Controlul prin gesturi permite c a diferite funcţii ale sistemelor de navigaţie şi infotainment să fie operate intuitiv prin utilizarea degetului sau a gesturilor mâinii. Totodată, asistentul vocal – de asemenea, opţional – permite conducătorului să utilizeze limbajul cotidian pentru ca cerinţele să fie transformate în acţiunile potrivite în loc să utilizeze comenzile vocale prestabilite. Iar Head-Up Display – disponibil opţional – permite ca cele mai importante informaţii referitoare la condus să fie proiectate în câmpul vizual al conducătorului. Head-Up Display de la noul BMW X3 nu are rival în segmentul său în ceea ce priveşte grafica, rezoluţia şi opţiunile de afişare.