Ultima prezentare din prima sesiune a conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, ce s-a desfășurat pe 22 noiembrie la Sibiu, a fost dedicată rezistenței la schimbare și implementarea strategiilor de diversitate și incluziune. Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, a precizat: „Ne confruntăm cu rezistența oamenilor, uneori, atunci când vine vorba de implementarea unor proiecte de Diversity, Equity, Inclusion & Belonging. Acum, că avem cinci generații la locul de muncă, este foarte greu să îi aduci la un numitor comun. Astfel, trebuie să faci o radiografie clară a situației din compania ta, pentru că atunci când nu cunoști lucrurile, este foarte greu să faci un plan. Foarte mulți din angajații care pleacă în primele trei luni sunt cei care au fost aruncați în apă și lăsați să înoate. Procesul de onboarding este foarte important, la fel și oportunitățile de dezvoltare și training. Este esențial să ne uităm și spre bunăstarea și sănătatea angajaților. Oamenii își doresc empatie, înțelegere. De aceea, este necesar un design clar pentru orice proiect, în care fiecare aspect al experienței angajatului este conceput având la bază empatia și înțelegerea.”
Belinda Gannaway, Employee Experience coach, trainer, autoare, invitata specială a ediției Magnetico de la Sibiu, a vorbit despre cultura organizațională și cum poate fi construită o experiență cât mai pozitivă pentru angajați. „Definirea culturii este dificilă – în literatura de specialitate, există mai mult de 50 de definiții ale culturii organizaționale. Cultura este fundamentală pentru un business; dacă nu o iei în considerare, nu vei reuși. Când ne gândim la cultură, trebuie să vedem multiplele niveluri implicate. Pentru mine, cultura reprezintă modul în care suntem și ceea ce facem împreună, dar și motivul pentru care ne desfășurăm activitatea. Cultura este o întreprindere colectivă. A lucra asupra culturii organizaționale se reflectă asupra afacerii, nu este doar «nice to have». Când ne gândim la cultură, trebuie să ne concentrăm pe elementele care contează cel mai mult – cum putem face cultura tangibilă.”
În prezent, avem cinci generații pe piața muncii, ceea ce vine la pachet cu numeroase provocări. Astfel, Robert Schmidt, Business Development Manager, Smartree, a precizat: „Este un context greu de definit, pentru că ne confruntăm cu multe provocări. Avem inflație la un nivel record, avem cinci generații de angajați la locul de muncă. Tehnologia avansează extraordinar de rapid. Când vorbim despre millennials, se simte o nevoie de flexibilitate; ei caută un echilibru între viață și muncă și caută, totodată, un job care să îi pregătească pentru viitor. Un studiu relevă că 43% dintre tinerii din Generația Z se așteaptă să muncească la primul angajator maximum un an. Un alt studiu indică faptul că ar trebui să avem 3 specialiști de HR la fiecare 200 de angajați – asta dacă avem toate tool-urile disponibile, pentru a facilita munca oamenilor. Departamentul de HR ar trebui să ofere human support. Când eliminăm task-urile repetitive din agenda unui om de HR, eliberăm 30% din timpul lui, pentru a face partea frumoasă a muncii, nu să elibereze adeverințe și fluturași.”
„MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” este un proiect BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.