Banca Comercială Română (BCR) lansează chatbot-ul ADA, asistentul virtual care oferă informaţii corecte şi rapide, atât pe zona de activitate de retail, cât şi pe cea corporate.

ADA reprezintă o schimbare pentru asistenţa virtuală bancară, fiind primul chatbot din România care asigură şi suport pe programe de finanţare şi răspuns instant antreprenorilor în legătură cu fondurile europene şi naţionale relevante pentru afacerea lor. În plus, chatbot-ul BCR oferă asistenţă generală, dar şi informaţii personalizate despre produsele sau serviciile deţinute de clienţii persoane fizice.

„ADA se alătură echipei BCR, ca parte integrantă din ecosistemul digital George. Colegii noştri au construit un chatbot cu adevărat inteligent din dorinţa de a răspunde clienţilor mai bine, mai rapid, cu un grad mare de acurateţe. ADA este rezultatul modului de lucru agil din BCR, dar şi a felului în care putem utiliza transformarea digitală, ca să fim mai eficicienţi şi mai receptivi la nevoile clienţilor. Punem clientul în centrul tuturor proiectelor pe care le dezvoltăm şi ţintim să oferim interacţiuni care să-i asigure cea mai bună experienţă bancară şi soluţii pentru alegeri financiare inteligente”, a declarat Cristian Mustaţă, Director Executiv Adjunct, Distribuţie Retail BCR.

Potrivit sursei citate, ADA poate prelua un număr mare din solicitările venite către platformele BCR de interacţiune cu clienţii. Este un sistem evolutiv, care învaţă şi se perfecţionează cu ajutorul fiecărei conversaţii, după ce în perioada de implementare şi testare a fost expus la peste 25.000 de posibile întrebări. Pentru antreprenori oferă, în mai puţin de 10 minute, informaţii cu privire la opţiunile de dezvoltare a unei afaceri sau de accesare a unor finanţări din fonduri europene şi naţionale.

ADA are la bază platforma conversaţionala Druid, care oferă instrumente bazate pe inteligenţă artificială, ceea ce permite oferirea de noi experienţe digitale. În următoarea perioadă, ADA va învăţa să ajute clienţii cu operaţiuni de tip self service şi, bineînţeles, cu răspunsul pentru orice întrebare pe care o vor adresa, subliniază sursa citată.

Pentru persoane fizice, ADA este disponibilă pe site-ul BCR şi răspunde la întrebările cu răspunsuri predefinite, precum şi la opţiunile de tip self-service prin care oferă detalii despre soldul conturilor, despre produsele de economisire, credite şi carduri de credit, precum şi despre operaţiunile de management card, precum blocări de card sau regenerări.