BAT este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României în 2021, cu o contribuție totală de circa 11 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro) sub formă de taxe și accize, ceea ce înseamnă o creștere a contribuțiilor de 10% față de anul 2020. BAT este totodată unul dintre cei mai mari exportatori de produse agricole procesate în România, cu peste 60% din volumele produse la fabrica din Ploiești, țigarete și consumabile din tutun pentru glo, exportate în piețe din întreaga lume. BAT asigură peste 3.000 de locuri de muncă în România și generează alte 30.000 de locuri de muncă indirect, prin lanț­ul de distribu­ție și aprovizionare.

BAT este cel mai mare jucător pe piața românească a tutunului, cu o cotă de piață de peste 50%, și unul dintre cei mai importanți investitori. Taxele plătite de BAT către bugetul de stat au crescut de la an la an. Din 20 de ­țigarete vândute legal, 12 reprezintă acciză, 4, TVA-ul și restul, venitul producătorului și al vânzatorului. Din preț­ul unui pachet de ț­igări, aproximativ 80% se îndreaptă către bugetul de stat.

”În cei 25 de ani de prezență în România, impactul BAT în economie este semnificativ. Industria tutunului a avut întotdeauna contribuții importante la bugetul de stat și ne bucurăm că BAT rămâne nu doar cel mai mare contribuabil ci, mai mult, în 2021 am crescut această contribuție cu circa 1,25 miliarde de lei față de anul precedent. Vom continua investițiile în România și demersul nostru de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului afacerii noastre asupra sănătății și prin contribuții valoroase în economie. Acest lucru este posibil într-un cadru fiscal echilibrat și predictibil, care poate asigura venituri sustenabile pentru bugetul de stat și predictibilitate pentru industrie și consumatori”, a declarat Fred Monteiro, Directorul Ariei Europa centrală și de sud, BAT.

BAT este un investitor strategic în România: investițiile în fabrica de la Ploiești au depășit pragul de 500 de milioane de euro de la construcția sa în 1996. De asemenea, compania investește anual circa 1 milion de euro în arta și cultura din România, susținând unele dintre cele mai mari festivaluri de muzică și evenimente culturale.

Compania are în vedere numeroase obiective de sustenabilitate, precum atingerea neutralității emisiilor de carbon în cadrul operațiunilor noastre până în 2030.