Banca Transilvania lansează cardurile eco-friendly

Banca Transilvania lansează cardurile eco-friendly

Banca Transilvania a emis primul card eco-friendly din România, BT Visa Classic, şi îşi propune ca, până anul viitor, toate cardurile emise să fie eco-friendly.

Primul card eco-friendly din România este cardul de debit BT Visa Classic, realizat în colaborare cu IDEMIA, lider global în identitate augmentată şi în industria tehnologiilor inovatoare de plăţi, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Într-o primă etapă vor fi emise în această versiune cardurile noi, iar ulterior vor fi şi cele reemise ca urmare a expirării cardului. Noua variantă păstrează toate funcţionalităţile cardului existent – de la acces la contul curent în lei, la plăţi contactless.

Banca Transilvania a început cu Visa Classic transformarea portofoliului de carduri pentru că este cel mai întâlnit card în rândul clienţilor săi, cu peste 2,9 milioane de carduri în circulaţie. Transformarea acestui portofoliu în unul eco-friendly înseamnă reducerea amprentei de carbon cu 36%. Tot pentru protejarea mediului şi reducerea consumului, BT va înlocui cardurile existente cu variante din plastic reciclat pe măsura expirării, şi nu înainte de acest moment.

Banca şi-a propus ca până în anul 2022 toate cardurile emise să fie eco-friendly, astfel încât până în 2025 aproape întregul portofoliul de carduri BT să fie din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. De asemenea, banca va continua să încurajeze folosirea cardurilor digitale prin BT Pay şi alte instrumente alternative de plată. În prezent, 1 din 2 carduri BT sunt inclusiv în format digital, iar trendul este în creştere.

„Ne bucurăm să marcăm o nouă premieră pe piaţă. Prin transformarea cardurilor într-o versiune prietenoasă cu mediul contribuim la reducerea impactului negativ asupra acestuia. Infrastructura şi obiceiurile de plată nu permit deocamdată să avem doar carduri digitale, însă ne bucurăm să avem la Banca Transilvania suportul fizic într-o formă eco-friendly, în perioada de tranziţie spre un mediu 100% digital. Este un pas esenţial pentru noi, ca lider al pieţei cardurilor, în susţinerea implementării economiei circulare, pornind de la cel mai mare portofoliu de carduri, Visa Classic”, declară Oana Ilaş. Director Executiv Retail Products Management & Development, Banca Transilvania.