Peste 100 de specialiști locali în resurse umane și employer branding s-au reunit Kronwell Hotel Brașov, pentru a dezbate provocările care apar în atragerea și retenția de talente, în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, un proiect BusinessMark organizat 10 octombrie.

Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software, a vorbit despre cum oamenii de resurse umane pot folosi tehnologia pentru a îmbunătăți experiența candidaților și a crește rata de retenție în interiorul organizațiilor.

Să vorbim de zona de inteligență artificială, de zona de experiență a candidatului. Prin aplicația noastră eu, ca recrutor, am posibilitatea de a implica managerii în procesul de recrutare. Mi-am definit proiectul de recrutare, îl postez automat pe platformele de recrutare. Văd în timp real tot procesul. Prin aplicația noastră, înlăturăm zona birocratică – nu mai este nevoie ca un candidat să aducă diploma de studii, cartea de identitate; el poate urca direct o fotografie în aplicație. Indiferent de rol, un aspect important e dat de accesul la date, fie că vorbim de angajat, de HR, de manager sau de top management. Angajatul, dacă nu se simte bine, poate vorbi prin intermediul telefonului cu chatbot-ul nostru, să ceară concediu medical direct pe Whatsapp, iar asta se transpune în baza de date, în timp real”, a spus el.

A urmat Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, care a vorbit despre necesitatea ca organizațiile să devină mai incluzive. „Companiile jonglează cu foarte multe proiecte. Vin generații din spate care vor ca vocea lor să fie ascultată, vor să fie vizibili în companie așa cum sunt ei – nicidecum așa cum doresc societatea sau compania. Cum pot departamentele de HR să construiască practici de HR mai incluzive? Greul începe când nu știi ce ai în organizație. În momentul în care ai un raport statistic, știi ce ai de făcut mai departe. Vorbim, totodată, despre recrutarea multisursă – avem 5 generații care vorbesc limbi total diferite. Trebuie să știm cum comunicăm fiecăreia. Generațiile de astăzi vor să fie parte dintr-un întreg; vor să fie cât mai prezenți, vor să facă lucruri pentru societate, pentru natură”, a explicat Leonard Rizoiu.

În continuare, Adrian Dinu, CEO, Creasoft IT, a prezentat soluția ce asigură pontajul și controlul acces al angajaților prin intermediul telefonului. „Vorbim, aici, despre tehnologii Bluetooth și scanarea unor coduri QR, ce le permite angajaților să nu mai folosească un card de acces. Telefonul mobil este un dispozitiv pe care angajații îl au întotdeauna în posesie, astfel accesul în incinte și pontajul devin mult mai facile și comode de realizat cu telefonul mobil. Angajații descarcă aplicația Creasoft Pass pe telefon și se conectează utilizând fie adresa personală de email, fie numărul de telefon personal. Telefonul este citit de la 10 cm distanță. Dacă instalați dispozitivul pentru control acces bariere, puteți ajusta raza de transmisie până la 10 metri, astfel încât să puteți deschide bariera de la o distanță mai mare”.

„APP-ul Creasoft Pass are o componentă opțională antifraudă: autentificarea unui angajat de pe un alt telefon este posibilă doar dacă primul telefon înregistrat în platformă este șters printr-o comandă realizată doar de către un utilizator cu drepturi. Sistemul de control acces și pontaj dezvoltat de CREASOFT permite autentificarea angajaților prin smartphone și/sau prin clasicul card RFID. Aceste noi cititoare inovatoare produse de Creasoft pot citi atât ID-ul angajatului transmis criptat prin tehnologia Bluetooth de app-ul Creasoft Pass cât și un card RFID clasic”, a conchis Adrian Dinu.

Prima sesiune a conferinței „Magnetico” organizată la Brașov a fost încheiată de Mirela Tănase, Senior Partner, Strategy & Sales, Exploratist, care a vorbit despre importanța procesului de onboarding în păstrarea talentelor în organizație.

Onboarding-ul este un subiect arzător pe agenda oamenilor de HR, motiv pentru care mi-aș dori să îl abordăm dintr-o perspectivă diferită. Noi considerăm că onboarding-ul, ca proces, este kilometrul 0 în ceea ce privește zona de Employee Experience și engagement. Cu cât emoțiile sunt mai pozitive și mai constructive, cu atât avem șansa să apropiem mai mult noii colegi și să îi ducem într-o zonă de loializare. Onboarding-ul este o primire călduroasă, nu mai este doar o strângere de mână. Vorbim, totodată, despre pre-boarding, care presupune că oamenii au ocazia să se familiarizeze cu elemente ale culturii noastre. Onboarding-ul trebuie să fie de neuitat. De ce? Pentru că îți vei aduce aminte de ce ai simțit. Foarte des vorbim despre gamification în acest proces – face procesul de onboarding mult mai atractiv și evidențiază potențialul viitorilor noștri colegi. Acest proces devine o experiență integrată de învățare și transmitere a informațiilor eficientă, engaging și axată pe inovație”, a spus ea.

MAGNETICO este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.roGlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.rosunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.