Audi Q5, a doua generaţie, ridică standardele de conectivitate și eficiență

Noul Q5 îmbină sportivitatea unui sedan Audi, cu caracterul polivalent şi interiorul flexibil. Noul Audi Q5 defineşte încă o dată noi standarde în segment, de exemplu în domeniul conectivităţii, al eficienţei şi al sistemelor de asistenţă.

“Primul Audi Q5 a fost timp de mulţi ani SUV-ul cu cele mai mari vânzări din clasa sa. Nu a fost o sarcină uşoară să-i concepem succesorul, dar tocmai acest fapt face ca totul să fie atât de incitant”, a declarat Rupert Stadler, Preşedintele Consiliului de Administraţie AUDI AG. “Odată cu noul Q5, ridicăm ştacheta cu încă un nivel. Printre inovaţiile extraordinare se numără sistemul de tracţiune quattro cu tehnologie ultra, motoarele de înaltă eficienţă, suspensia pneumatică cu controlul amortizării şi o gamă vastă de sisteme de infotainment şi de asistenţă.”

Noul SUV Audi se prezintă cu o alură sportivă, având linii tensionate. Grila Singleframe cu designul său sculptural şi cadrul solid domină secţiunea frontală aplatizată aerodinamic. Sunt disponibile farurile LED sau farurile Audi Matrix LED cu funcţie de iluminare dinamică la virare.

Sunt disponibile trei linii de echipare, basic, design si sport, plus pachete specifice fiecărei linii, ca de exemplu pachetul S line sport, design selection sau pachetul S line exterior. Reducere de masă: cu până la 90 kg mai uşor decât modelul anterior: 4,66 metri lungime, 1,89 metri lăţime şi 1,66 metri înălţime la un ampatament de 2,82 metri – în comparaţie cu modelul anterior, noul Q5 a crescut în aproape toate direcţiile. Şi totuşi, a fost redusă masa proprie cu până la 90 kg, în funcţie de motor.

Noul sistem de aer condiţionat de înaltă eficienţă este disponibil în două versiuni. Volanul sport multifuncţional cu trei spiţe este inclus în dotarea standard. Opţional sunt oferite şi funcţii adiţionale, precum încălzirea din volan. Dotările pentru scaun sunt de asemenea variate, cuprinzând inclusiv o funcţie pneumatică de masaj.

Utilizarea funcţiilor noului SUV Audi este extrem de simplă şi intuitivă şi este caracterizată prin introducerea a trei dotări noi atractive. Sistemul opţional Audi virtual cockpit are o grafică briliantă pe ecranul de 12,3 inchi de înaltă rezoluţie. Şoferul poate selecta din două moduri de afişare -un mod clasic de afişare, cu instrumentele rotunde de mari dimensiuni şi un mod la care afişajul este dominat de harta de navigaţie sau de liste. Display-ul head-up, de asemenea opţional, proiectează informaţiile principale pe parbriz.

Terminalul MMI de pe consola centrală preia rolul de element de comandă principal. Dacă noul Q5 este echipat cu o transmisie automată, este, de asemenea, dotat cu un ecran MMI mai mare, all-in-touch, inclusiv funcţia haptic feedback. Volanul multifuncţional plus serveşte ca al treilea nivel de operare Audi oferă opţional un display head-up nou. Acesta proiectează informaţii importante pe parbriz, inclusiv date provenite de la sistemele de asistenţă pentru şofer, sub formă de simboluri şi cifre care pot fi rapid percepute.

Sistemul de navigaţie MMI plus utilizează modulul Audi connect pentru a integra un modul LTE şi un hotspot WiFi – astfel, pasagerii pot conecta la internet până la 8 dispozitive mobile. Audi connect permite roaming-ul confortabil în Europa pentru numeroase servicii Audi connect, cu un card SIM permanent instalat, adică Audi connect SIM cu abonament.

Şi cu sistemele sale de asistenţă pentru şofer, noul Audi Q5 se poziţionează în vârful segmentului său, punând la dispoziţie o gamă largă de opţiuni high-tech. Interacţionând în mod inteligent, aceste sisteme reprezintă un următor pas în direcţia condusului autonom. Sistemele sunt structurate în trei pachete – Tour, City şi Parking.

Asistentul predictiv pentru eficienţă ajută şoferul să economisească mai mult combustibil, oferind informaţii specifice cu privire la mediul care înconjoară automobilul. Tempomatul adaptiv ACC inclusiv traffic assistant poate prelua parţial controlul direcţiei în traficul congestionat. Audi active lane assist ajută şoferul să menţină banda de rulare. Funcţia de avertizare pentru distanţă alertează şoferul când distanţa faţă de un alt autovehicul scade sub nivelul de siguranţă.

Noul Audi Q5 este lansat în Europa cu cinci motoare puternice şi eficiente: patru motoare diesel TDI şi unul TFSI. Acestea oferă puteri mai mari cu până la 20 kW (27 CP), deşi consumul a fost semnificativ redus. Mai ales motoarele 2,0 TDI ale noului Q5, cu puteri de 110 kW (150 CP), 120 kW (163 CP) şi 140 kW (190 CP), sunt extrem de eficiente.

Cele două motoare de vârf îmbină puterea ridicată cu eficienţa. Motorul modernizat 2,0 TFSI* oferă o putere de 185 kW (252 CP), deşi consumă doar6,8 litri de benzină la100 km, emisiile fiind de 154 grame de CO2per km. De asemenea revizuit în detaliu, motorul 3,0 TDI* are o putere crescută la 210 kW (286 CP) cu un cuplu de 620 Nm.

Sistemele de transmisie ale SUV-ului de talie medie au fost, de asemenea, actualizate în toate detaliile, inclusiv transmisia manuală cu 6 trepte, transmisia S tronic cu 7 trepte şi tiptronic cu 8 trepte (doar cu 3,0 TDI). Transmisiile automate includ o funcţie de rulare liberă, pentru economisirea de combustibil. Şoferul le controlează fie cu ajutorul selectorului sau al padelelor de pe volan. În ambele cazuri, semnalele de comandă sunt transmise electronic.

La varianta standard a sistemului Audi drive select, care accesează diferite module tehnice, şoferul poate selecta unul din cele 7 moduri disponibile. Cele două moduri noi, lift/off-road şi all-road, subliniază în mod optim caracterul off-road al noului Audi Q5.

Liniile de echipare design şi sport au jante de 18 inchi, iar pachetele S line sport şi Audi design selection oferă jante de 19 inchi. Ca dotare opţională sunt oferite jante cu dimensiuni de până la 21 inchi.

Modelul va sosi la distribuitorii europeni la începutul anului 2017. Preţul de bază la lansarea vânzărilor noului Q5 2,0 TDI* 120 kW quattro S tronic* va fi de 45.100 euro.