Audi lansează în România Q5 TFSI e quattro, de la 47.800 Euro

Audi pregăteşte pentru piaţa locală în 2020 şase modele hibrid plug-in. Q5 TFSI este primul din această serie. Preţul de pornire pentru versiunea 50 TFSI e quattro este de 56.928 euro (TVA inclus).

Audi Q5 TFSI e quattro, unul dintre primele hibride plug-in dezvoltate de marcă, este dotat cu un motor pe combustie şi unul electric cu sistem de operare inteligent care permite parcurgerea distanţelor uzuale exclusiv în modul electric, autonomia fiind de 40 de kilometri. În România modelul este disponibil în versiunile Q5 55 TFSI e quattro şi Q5 50 TFSI e quattro.

Ambele versiuni vin echipate cu motoare termice 2.0 TFSI în patru cilindri, consum mediu de combustibil de 2,0 – 2,4 l/100 km şi emisii de CO2 combinate de 54 – 56 g/km.

Varianta 50 TFSI e quattro vine în trei linii de echipare Basic, Sport şi Design, iar 55 TFSI e quattro, doar cu o linie de echipare. Liniile Sport şi Design dispun de accente de culoare în grila radiatorului, grilele laterale de admisie a aerului sau pe difuzorul posterior.

Lista de echipări standard este foarte generoasă incluzând faruri LED, scaune sport, control automat al sistemului de climatizare pentru trei zone, chei speciale, jantele de 18 inch, etc. Bancheta plus, o altă dotare standard, este divizată în trei segmente şi poate fi glisată longitudinal, portbagajul putând fi extins de la capacitatea de bază de 550 litri, la 610 litri. Cu spătarul banchetei rabatat, volumul creşte până la 1.550 de litri.

Bateria litiu-ion montată în podea, în zona portbagajului, are o capacitate de stocare de 14,1 kWh şi tensiune de 381 volţi. Sistemul de climatizare cu pompă de căldură de înaltă eficienţă utilizează căldura eliberată de componentele de înaltă tensiune. Astfel, 1 kW de energie electrică poate genera până la 3 kW energie termică. Modelul este astfel mai eficient, oferind, în acelaşi timp, un climat confortabil pasagerilor.

Q5 TFSI e oferă şoferilor trei moduri de condus: Electric, Hibrid (Auto) şi Hold. Sistemul de management al propulsiei hibride, parte din dotările standard, selectează automat cea mai bună strategie de propulsie. În starea standard, maşina porneşte la drum în modul electric EV, motorul cu ardere internă pornind doar atunci când situaţia o impune.

Şoferii pot selecta modul Auto pentru condusul hibrid complet automatizat sau Hold pentru a menţine nivelul curent de încărcare al bateriei.

Aplicaţia myAudi permite verificarea nivelului de încărcare al bateriei, precum şi autonomia de care dispune modelul. O altă funcţie a acestei aplicaţii constă în posibilitatea de a pre-încălzi sau pre-răci maşina în timp ce bateria este încărcată.