Ariel și Pampers sunt cele mai importante branduri din România

arielProcter & Gamble este compania care deţine primele două branduri în topul celor mai bune branduri în Superbrands România 2015. Ariel urcă patru locuri față de clasamentul de anul trecut și detronează Pampers, un alt brand reputabil al P&G, care anul acesta se clasează pe locul 2. Ariel și Pampers sunt două dintre cele 10 branduri P&G eligibile pentru Statutul de Superbrands în ediția curentă. Banca Transilvania este brandul românesc care se clasează anul acesta între primele cinci cele mai admirate și apreciate branduri din România, și este liderul segmentului financiar-bancar în studiul Superbrands România 2015, urmat de BRD, pe locul 10 în Top Superbrands Romania 2015. Dintre brandurile care și-au menținut prezența în top 15 Superbrands Romania anul acesta sunt: Mercedes-Benz, Gillette, Facebook, Dr. Oetker.

În ansamblu, topul celor 15 branduri lider în programul Superbrands pe 2015 include: Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania, Gillette, Facebook, Dr. Oetker, Persil, Milka, BRD Groupe Societe Generale, BMW, H&M, Dedeman, eMAG, Coca Cola.

Printre brandurile românești apreciate de români ca fiind Superbrands sunt: Banca Transilvania, BRD, Dedeman, eMAG, Borsec, Catena, Dona, Napolact, PRO TV, Timișoreana, Poiana, Flanco, Radio Zu. Brandurile românești reprezintă aproximativ 28% dintre brandurile validate Superbrand 2015 în România.

Comportamentul consumatorilor s-a schimbat dramatic ca urmare a recesiunii pe care o traversăm în ultimii ani, iar prioritățile de cumpărare reflectă atmosfera de incertitudine economică. Atenția este îndreptată acum spre a răspunde necesarului familiei și agendei zilnice. Menținerea în top, în ultimii ani, a brandurilor din sectorul produselor de consum, precum Ariel, Pampers, Gilette, Dr. Oetker, Persil, Milka, H&M si Coca Cola, confirmă preferința consumatorilor pentru branduri de produse de consum. Astfel, în 2015, cele mai bine reprezentate categorii economice în lista brandurilor validate de Superbrands în România sunt: produse de îngrijire personală, produse lactate, dulciuri, produse farmaceutice, electronice și electrocasnice, tehnologii, îmbrăcăminte, băuturi. Printre categoriile economice cel mai slab reprezentate în lista de branduri cu statut Superbrand sunt industria de petrol și gaze, industria ospitalieră și travel, respectiv mobilier.

Ca și în anii trecuți, studiul Superbrands certifică aprecierea românilor pentru branduri tradiționale cu excelentă reputație, branduri aspiraționale care vorbesc despre înaltă calitate și respect față de consumator. Mercedes-Benz si BMW se numără printre brandurile cu tradiție, care au înțeles și s-au adaptat perfect tendințelor economice bazate de experiența personalizată cu consumatorul. Inovația este unul dintre atributele principale pe care românii le asociază cu statutul de Superbrand în România. Atenția consumatorilor pentru inovație este exprimată în cadrul Superbrands România 2015 prin numărul crescut de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand 2015 în România din categoriile de produsele electronice, industria auto și de înaltă tehnologie.