Apple câştigă teren în fața Facebook şi Google pe piaţa publicităţii online

Duopolul Google-Facebook pe piaţa publicităţii online s-ar putea destrăma. Un studiu publicat de Appsumer arată că Apple câştigă teren în domeniul reclamelor digitale, în timp ce Google şi Facebook par să piardă din atractivitate.

Cercetarea, bazată pe o analiză a bugetelor publicităţii online a peste 100 de companii de aplicaţii pentru consumatori, a constatat că afacereile cu publicitate ale Apple au beneficiat de actualizarea confidenţialităţii iOS a companiei, în 2021, ceea ce a făcut mai dificil pentru companii precum Facebook să urmărească activitatea utilizatorilor pe internet.

Serviciul de publicitate al Apple le permite oamenilor să se promoveze în magazinul App Store al producătorului de iPhone.

Rata de adoptare a promotorilor a crescut în trimestrul al doilea cu aproape 4 puncte procentuale faţă de anul anterior, la 94,8%, în timp ce în cazul Facebook a scăzut cu 3 puncte procentuale, la 82,8%. Rata de adoptare a Google a scăzut cu 2 puncte, la 94,8%.

În acelaşi timp, actualizarea App Tracking Transparency (ATT) a Apple a limitat cantitatea de date pe care aplicaţiile bazate pe reclame, cum ar fi Facebook, le pot folosi pentru a ajuta mărcile în campaniile lor publicitare online.

Creşterea Apple pe piaţa reclamelor online pentru dezvoltatori reflectă poziţia Amazon în comerţul electronic, deoarece comercianţii cheltuie mai mulţi bani pentru a-şi promova produsele pe site-ul pe care se bazează pentru clienţi.

În ceea ce priveşte cheltuielile generale ale dezvoltatorilor de aplicaţii pentru publicitate online, denumită cota de portofel, Google rămâne în top, cu 34%. Facebook este pe locul al doilea cu 28%, urmată de Apple cu 15%. Amazon nu a fost listată pentru că nu este o platformă pentru dezvoltatori.