Antreprenorii români estimează că afacerile lor vor creşte în 2015

Antreprenorii sunt încrezători cu privire la direcţia în care merge economia românească şi estimează că cifra de afaceri a companiei lor va creşte în anul 2015, potrivit unui barometru al mediului antreprenorial din România realizat de Raiffeisen Bank.

Barometrul, la care au participat peste 250 de antreprenori din Cluj, Constanţa, Iaşi, Braşov şi Timişoara, arată că mediul de afaceri românesc este moderat optimist şi se aşteaptă la evoluţii economice favorabile în România, în perioada imediat următoare.

“95% dintre antreprenorii care au participat la barometru sunt încrezători cu privire la direcţia în care merge economia românească (52% încrezători, 40% într-o oarecare măsură încrezători, 3% foarte încrezători); 88% dintre antreprenori spun că cifra de afaceri a companiei lor va creşte în anul 2015; 12% preconizează o creştere de peste 30% a acesteia, 13% văd o creştere între 20% şi 30%, 29% cred că palierul de creştere va fi între +10% şi +20%, iar 20% între +5% şi +10%. În schimb, 59% dintre respondenţi cred că numărul de angajaţi ai firmei lor nu va creşte în 2015 (37%) sau va creşte foarte puţin, între 1% şi 5% (22%); 25% cred că numărul de angajaţi poate să crească între 5% şi 20% anul acesta, cei mai optimişti antreprenori cu privire la creşterea numărului de angajaţi fiind cei din Cluj”, precizează Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank a organizat în această vară evenimente pentru antreprenorii din cinci mari oraşe din România (Cluj, Iaşi, Timişoara, Braşov, Constanţa), dedicate discuţiilor interactive pe teme precum modalităţi şi oportunităţi de finanţare, reglementări fiscale, percepţia asupra crizei economice, mediul antreprenorial romanesc, dar şi despre reuşite şi dificultăţi în afaceri.

“Am avut cinci întâlniri cu reprezentanţi ai mediului antreprenorial, în care am încercat să oferim cât mai multe informaţii care să le sprijine activitatea şi, în acelaşi timp, să înţelegem mai bine cum putem noi ca bancă să îi susţinem. Am discutat despre cum se poate obţine un credit bancar, despre soluţii europene de finanţare, reglementări din noul Cod fiscal şi, nu în ultimul rând, despre psihologia din spatele vânzărilor, şi cred că am reuşit să venim cu idei de folos pentru afacerile clienţilor noştri”, a spus Ion Mihăilă, director executiv al Direcţiei Corporaţii Regionale şi Sector Public din cadrul Raiffeisen Bank.

După fiecare eveniment, participanţii au fost invitaţi să răspundă la un chestionar pe baza căruia banca a realizat un barometru al mediului antreprenorial din România, cu accent pe aşteptările şi percepţiile mediului de afaceri. AGERPRES