antaresAntares Group a inaugurat prima staţie de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (GNCV) din România, după o investiție totală a fost de 3,2 milioane de euro, sumă în care sunt incluse achiziţionarea unei proprietăţi amplasate strategic în Râmnicu Vâlcea lângă drumul european E81, aproape de o conductă de gaz natural, achiziţionarea a 20 de autobuze, care funcţionează cu GNCV şi construcţia staţiei propriu-zise.

”Antares pariază pe gazul natural ca și combustibil al viitorului și, având în vedere că GPL nu poate fi folosit la vehiculele cu motorizare diesel, acest business reprezintă o alternativă viabilă la combustibilii clasici, prin eficientizarea pe care o aduce economia de carburant. Am convingerea că, pe termen mediu, se vor dezvolta în România rețele de stații de alimentare cu GNCV, crescând considerabil numărul de vehicule care folosesc acest carburant”, a declarat Dumitru Becșenescu, președintele Antares Group.

Becșenescu este convins că, în perioada imediat următoare, ”va fi un interes major” pentru montarea pe vehicule, în special pentru transportatorii comerciali, a sistemelor duale cu combustibil mixt, prin injecție de gaz natural în carburantul tradiţional. ”Astfel, se obține o economie considerabilă a costurilor cu combustibilul. Sistemele duale vor putea fi montate în rețeaua noastră de service”, a mai spus președintele Antares Group.

Ca parte a strategiei de dezvoltare, compania îşi propune ca, pe viitor, să continue să investească în acest domeniu pentru a crea o reţea naţională de 14 staţii GNCV, cel de-al doilea oraş vizat, după Râmnicu Vâlcea, fiind Bucureşti. Reţeaua va permite utilizatorilor să se deplaseze oriunde în ţară şi în Europa, cu atât mai mult cu cât toate ţările din Uniunea Europeană au deja reţele de staţii de GNCV.

România era, până acum, singura ţară din Uniunea Europeană care nu deţinea staţii de alimentare pentru maşinile care merg pe gaz natural comprimat, deşi există o directivă europeană care spune că, până în 2020, toate statele membre trebuie să aibă astfel de staţii în reţeaua naţională de drumuri, la fiecare 150 de km. ”Lipsa de apetit pentru investiţii în acest domeniu a fost justificată de trei factori: în primul rând, absenţa unei pieţe de desfacere, apoi costurile prea mari, în contextul în care o staţie costă aproximativ 500.000 de euro şi, nu în ultimul rând, până acum câteva luni, o legislaţie nedefinită în domeniu”, a adăugat Dumitru Becșenescu.

Maşinile pe gaz natural comprimat poluează cu până la 30% mai puţin şi sunt cu 50-70% mai silenţioase decât maşinile cu motor Diesel. O maşină alimentată cu gaz natural comprimat are o autonomie de până la 500 km şi este, în medie, cu 50% mai economică. La capitolul siguranţă, o astfel de maşină se situează pe primul loc datorită faptului că gazul natural comprimat este mai uşor decât aerul, nu este toxic şi se aprinde greu, diminuând considerabil riscul de accidente.