ESX, rețeaua de centre sportive și săli de fitness fondată de tânărul antreprenor Andrei Trofin, a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, înregistrând astfel o creștere de 400% față de anul precedent. În ultimele 18 luni, business-ul a crescut de 10 ori, mizând pe o soluție digitală cu un user experience foarte bun, all-in-app, aplicația ESX oferind un abonament cu acces nelimitat la aproximativ 500 de centre sportive și săli de fitness, care poate fi gestionat sau anulat printr-un singur click.
Ideea start-up-ului și abordarea 100% digitală, extrem de apreciate de utilizatori, au dus la o extindere accelerată a rețelei, de la 200 la 450 de centre sportive, în 80 de orașe din țară. Astfel, clienții ESX au intrat până acum de 2 milioane de ori în sălile partenere folosind aplicația ESX și mulți dintre ei au avut acces la informații despre nutriție, tot prin intermediul ei. Și echipa acestui start-up a crescut proporțional cu nevoile afacerii, numărând în prezent 30 de persoane, de trei ori mai multe decât în 2020.
„Suntem optimiști în ceea ce privește viitorul. Apetitul românilor pentru sport este în creștere, iar contextul fiscal recent va mișca și mai mult lucrurile înspre adoptarea unui stil de viață mai sănătos și mai activ – mă refer acum la faptul că angajatorii pot include, în beneficiile extra-salariale pe care le oferă, abonamentul la sală, el fiind scutit de taxe, în limita a 400 de euro pe an. De aici, preconizez și o triplare a pieței în următorii 2 ani, mai ales pentru că vom ajuta și noi la accelerarea acestei creșteri. Ne-am aliniat cerințelor pieței și, în 2022, am abordat un nou segment de business, B2B, unde oferim abonamentul ESX ca beneficiu salarial pentru companii. Misiunea noastră este de a îmbina tehnologia cu sportul, oferind o soluție digitală actuală celor care vor să aibă un stil de viață echilibrat”, a declarat Andrei Trofin, CEO și fondator ESX.
Pentru dezvoltarea afacerii lansate în 2018, antreprenorul Andrei Trofin a mizat pe menținerea simplității modelului de business și a direcției clar stabilite. Astfel, pe lângă accesul la săli de fitness, utilizatorii pot încerca activități precum cățărare, cycling, squash, box, tenis, dans, chiar și dans la bară. În plus, ei pot accesa programe online de nutriție sau cu antrenamente pentru acasă. Pachetul complex de servicii a atras parteneriate cu numeroase companii, printre care Vodafone, Cora, Romstal, HelpNet, Fan Courier, OTP Bank, Ursus, OMV sau Groupama.
Planuri optimiste pentru 2023: extinderea rețelei și creșterea numărului de parteneri
Planurile de viitor ale companiei includ dezvoltarea aplicației printr-un update complex care vizează și integrarea de AI și Machine Learning. Prin analiza datelor, aplicația va putea da sfaturi personalizate și recomandări pentru menținerea unei stări bune de sănătate și pentru a preveni unele afecțiuni. De asemenea, rețeaua este în continuă expansiune, până la finalul anului 2023 obiectivul fiind de 600 de săli și centre sportive din 100 de localități, din România. Cifra de afaceri estimată pentru anul în curs, pariind pe dublarea numărului de abonați, este de 10 milioane de euro, o creștere de 250% față de anul 2022.