Expansiunea și reinventarea sunt esențiale, chiar și în perioade de criză, pentru ca bussiness-ul să evolueze, a punctat Andrei Bica, CFO, Profi Rom Food, în cadrul evenimentului CFO Conference, organizat de BusinessMark pe 20 septembrie la București.
„Ce faci când începe o criză? Noi avem un exemplu concret: când a venit pandemia, s-a schimbat întregul ecosistem din retail. Existau două opțiuni: cea negativă, în care să reducem costuri, să nu facem nimic, sau cea în care investești, te reinventezi. În 2020, noi ne-am pus la masă și am reinventat tot conceptul Profi; ne-am gândit cum să facem un sistem nou. Intern, l-am numit Monaco, pentru că este un loc unic. Am vrut să creăm în România un sistem de retail unic, ce nu copiază niciun alt model din retail. Expansiunea și reinventarea sunt cele care schimbă jocul; dacă nu reușești să aduci venituri noi, începe o perioadă critică pentru companie. Dacă nu updatăm modelul de business, putem să avem un picaj. Dacă nu mai generezi venituri, abia atunci începe perioada grea”, a completat el.
De aceeași părere a fost și Andreea Artenie, Managing Partner, Artenie, Secrieru & Partners, care a subliniat că răspunsul la vremurile de criză nu este să reducem costurile. „Acolo unde departamentul financiar a avut posibilitatea să tragă semnale de alarmă, inclusiv în zona financiară, organizația a putut să reacționeze, ceea ce a condus la eficiență. Aș vrea să mă întorc în trecut și să vă spun lecția mea la criza din 2007 – 2008: companiile care au avut temerea să investească au avut de pierdut. Astăzi, observ că sunt companii care investesc, care țin oamenii alături de ei, nu au tăiat în pandemie din forța de muncă. Dacă ne uităm în spate, răspunsul la vremurile pe care le trăim nu este, în niciun caz, să tăiem costuri. Da, trebuie făcută curățenie acolo unde sunt costuri ce trebuie ajustate, însă din punct de vedere strategic, viitorul ține de investiții. Văd la unii clienți cum taie costuri fără să se uite cu atenție ce anume taie, fără să facă o analiză eficientă, taie peste tot pentru că este mai ușor să convingă. Cu bucurie, văd și partea cealaltă unde clienții își propun să investească, ceea ce este extrem de important. CFO-ul are rol de inovație în orice înseamnă business, pentru că are instinctul pentru a înțelege ce vine. Fără analytics, nu poți face nicio prognoză de viitor. Este esențial să ai sistemele necesare care îți pot da o astfel de imagine”, a spus Andreea Artenie.
Evenimentul CFO Conference a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro și Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.