Cea de-a doua sesiune de prezentări evenimentului „Iași HR Vibes”, de pe 23 iunie, a debutat cu un invitat special, Andre De Wit, Dean, Leadership Academy Amsterdam, care a vorbit despre competențele pe care trebuie să le aibă liderii pentru a gestiona echipele remote.
„Avem o datorie dificilă să păstrăm oamenii. Majoritatea oamenilor pleacă din cauza șefilor săi. S-au schimbat liderii în contextul remote? Ai nevoie să vorbești mai des cu liderii în lucrul remote. Unii dintre angajați s-ar putea să nu aibă contextul perfect de lucru de acasă. Nu este perfect pentru toată lumea și trebuie să ai asta în vedere, ca lider. Leadership-ul trebuie să evolueze odată cu contextul actual. Nu poți chema oamenii în mod obligatoriu la birou, pentru că vor pleca. Care sunt provocările pe care noi le-am remarcat? De exemplu, să tratezi toți colegii la fel – și pe cei prezenți la birou, și pe cei ce lucrează de acasă. Apoi, să nu faci micromanagement, pentru că nu mai funcționează. Trebuie să asculți și să adresezi întrebări mai bune, să folosești tehnologia pentru o mai bună comunicare și colaborare. Pentru unii lideri, poate fi o provocare. Totodată, trebuie să cultivi o relație puternică, să construiești o cultură organizațională pozitivă; trebuie să discutăm despre cum ne comportăm. Să evaluezi performanța este, de asemenea, dificil acum; să setezi obiective SMART devine obligatoriu.”
În continuare, Sergiu Ursan, HR Director și Psiholog organizațional, Cramele Cotnari, a vorbit despre bunăstarea psihică a angajaților la locul de muncă și modul în care poate contribui organizația.
„Mental health vine la pachet cu siguranța psihologică la locul de muncă. Siguranța ajută individul, echipa și organizația. Pentru a dezvolta o organizație, trebuie să dezvoltăm omul. Mental health mai înseamnă și cultivarea aprecierii, încurajarea eșecului, cultivarea încurajărilor, echilibru viață personală – viață profesională.”
Totodată, el a enumerat efectele sănătății mintale la locul de muncă:
- Angajați mai performanți cu aprox. 240%;
- Creșterea loialității față de companie;
- Stimularea creativității și a brainstormingului la nivel de echipă;
- Nivelul de implicare al angajaților se dublează;
- Cultivarea unei culturi bazate pe feedback constructiv & comunicare eficientă.
Adrian Dinu, CEO, CREASOFT, a prezentat la Iași HR Vibes soluția digitală ce facilitează activitatea de pontaj la nivelul departamentelor de resurse umane.
„Cât de complicat este să implementăm soluția de pontaj? Există posibilitatea de a avea dispozitive de sistem acces sau de a avea dispozitiv portabil. Acesta are un SIM cip în interior, nu trebuie să faci nicio setare, datele ajung la server. Există discuții referitoare la partea de amprentă. Ea este utilă pentru a elimina cardurile. Dar legislația din România și cea europeană interzic total să stochezi date biometrice. Cum am rezolvat? Senzorul transformă instant amprenta într-o semnătură digitală și aceasta este utilizată. Pentru cei ce se deplasează, există posibilitatea pontajului cu telefonul mobil. Pentru cei de acasă, există și varianta unei aplicații care se instalează pe desktop. O persoană se poate ponta prin toate metodele într-o zi, timpii se cumulează. Datele ajung într-un server în cloud, atfel încât vă puteți conecta de pe orice device.”
Pe 23 iunie a avut loc o nouă ediție a „Iași HR Vibes”, la care au fost prezenți peste 150 de participanți și speakeri, atât la Palas Congress Hall, cât și virtual, pe platforma MyConnector. În cadrul acestei conferințe, cei 20 de speakeri invitați au discutat despre viteza de reacție a departamentului de HR în situații de criză, acordând o atenție aparte strategiilor prin care specialiștii din domeniu au reușit să răspundă tuturor provocărilor aduse de pandemie, astfel încât organizația să fie pregătită să depășească cu succes orice provocare. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
Iași HR Vibes 2022 este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.