“Prezența online a devenit un prag obligatoriu pentru orice business care vrea să reziste pe piață, în orice domeniu ar activa, iar noi dorim să ne consolidăm această prezență online, atât în sectorul de retail, unde avem platforma de e-commerce GSMfit, cât și în sectorul B2B, unde am construit portalul online B2B Expert.”, declară Alina Stănescu, Chief Marketing Officer B2B Expert, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

Proiecte de succes ce continuă în 2022

În acest an, echipa Alinei continuă o serie de proiecte de marketing începute în trecut, dar are în plan și și proiecte noi și îndrăznețe. În primul rând, departamentul Alinei va continua campaniile digitale începute anul trecut, atât pentru GSMfit, cât și pentru B2B Expert, care au avut ca obiective creșterea popularității brandurilor și atragerea de noi clienți. Anul acesta, obiectivul este de o creștere de 20% pentru GSMfit și 50% pentru B2B Expert, fiind un proiect mai nou.

În cadrul strategiei de diferențiere față de alți vânzători de produse electronice, echipa Alinei va începe promovarea programului de personalizare și fidelizare a clienților, GSMfit Club, construit în urmă cu 2 ani, pentru a acoperi și ultima zonă din experiența de cumpărare a utilizatorilor, aceea de “engagement”.

De asemenea, pentru că B2B Expert este unul din distribuitorii importanți în Romania, vor continua să promoveze lansările de produse noi ale Samsung Electronics și să se implice în campaniile lor. Chiar în acest moment este în derulare campania de precomenzi pentru telefonul Samsung Galaxy A53, care face parte din noua gamă de mijloc Galaxy A. De asemenea, este în plan promovarea mai puternică a soluțiilor Samsung Knox, de securizare și administrare a afacerilor.

Provocări, oportunități și proiecte noi

 Alina crede că în ultimii doi ani am avut parte de provocări noi și neașteptate, care au zdruncinat puțin modul de business obișnuit. Provocările au însemnat atât pandemia de Covid 19, care pentru B2B Expert a fost o oportunitate de creștere în online, dar și criza semiconductorilor, care a fost și rămâne o amenințare majoră și care a afectat lanțul de aprovizionare și, implicit, creșterea prognozată pentru anul trecut. Apoi s-au întâmplat invazia din Ucraina și conflictul NATO – Rusia, care fac parte din procesul de reconfigurare a ordinii mondiale, cu implicații, din nou, pe lanțul de aprovizionare. Toate acestea au determinat începerea unui proiect mai mare de audit general de marketing, făcut cu resurse interne, fără servicii externalizate.

“Credem că este un moment bun de analiză a tuturor factorilor din mediul înconjurător, atât la nivel macro, cât și micro, al companiilor noastre, precum și a resurselor și competentelor noastre. Până în prezent treceam foarte rapid peste analiza PESTEL, deoarece totul era stabil și predictibil. Acum sunt mai mulți factori de nesiguranță care ne pot impacta business-ul și care se adaugă la mediul concurențial extrem de puternic din piața de telefonie mobilă. După finalizarea auditului, vom hotărî dacă trebuie să schimbăm ceva la strategiile de business și de marketing, poate vom adăuga diversificarea portofoliului de produse la strategia de diferențiere actuală”, ne-a spus Alina.

Proiecte dragi și complexe

Întrebată fiind care îi este cel mai drag proiect din cariera de până acum, Alina nominalizează, fără ezitare, platforma de e-commerce GSMfit. “Prima versiune a fost lansată acum 11-12 ani, acum suntem la a treia versiune pe o platformă Magento 2, unde continuăm să dezvoltăm funcționalități noi. În tot acest timp am muncit foarte mult și am învățat și mai mult, astfel încât să creăm o experiență de navigare cât mai bună pentru vizitatorii site-ului. Rezultatele sunt pe măsură, avem review-uri foarte bune pe mai multe platforme digitale.”, ne spune Alina.

Iar cel mai dificil proiect? “Cel mai greu proiect a fost anul trecut, legat tot de platforma de e-commerce: am adăugat portalul B2B, având tot scopul de a crea o foarte bună experiență de utilizare, de data aceasta pentru clienții business – de la companii mai mari sau mai mici, până la reselleri și integratori de soluții digitale complexe. Aceștia au nevoi diferite, cele mai multe dintre ele fiind funcționalități tehnice specifice. Dificultatea a constat în construirea pe Magento a unui sistem mulți-store și rezolvarea tuturor conflictelor tehnice care au apărut și care au fost mai multe decât ne-am așteptat. De altfel, a fost foarte greu și să găsim un partener care să implementeze acest proiect. Majoritatea agențiilor digitale erau interesate să colaboreze cu noi până în momentul în care aflau cerințele, după care spuneau că sunt implicate în alte “proiecte”. În România sunt foarte multe companii care nu stiu exact ce vor pe partea de digital marketing (doresc “un site”) și cărora le poți livra orice știi să faci, că e bine așa. În fine, totul e bine când se termină cu bine, iar satisfacția lucrului împlinit a depășit eforturile depuse.”, ne împărtășește Alina.

De formație jurnalist, a ales marketing și e-commerce

Alina Stănescu, Chief Marketing Officer la grupul de companii Allis Electronics și B2B Expert, lucrează în industria telecom de 20 de ani și are o bogată experiență în e-commerce. Este specializată în strategii digitale, customer experience, canale digitale de marketing și marketing prin conținut.

În 2020 a obținut certificarea internațională CIM – “Diploma în Professional Digital Marketing”, iar licența în Jurnalism și Științele Comunicării o ajută să explice în diverse articole noțiuni abstracte din domeniul tehnologiei, privite din diferite unghiuri de abordare.

De ce a ales să lucreze în marketing? Pentru că “marketing-ul este un domeniu complex, în care nu te vei plictisi niciodată, și nici nu îți vei termina treburile niciodată, pentru că mereu apare ceva nou de făcut. Lășând gluma la o parte, este un domeniu în care vei face și creație, și strategie, și optimizare, și analize și formule de calcul, și programare (măcar la nivel basic). Prin urmare, îți poți construi o carieră pe calea care îți place mai mult.”