Evenimentul CFO Conference, organizat de BusinessMark pe 20 septembrie la București, a inclus o sesiune de prezentări și un panel, conferința fiind deschisă de Alexandru Bordea, CFO, Flip Technologies (eMAG Group), care a vorbit despre reziliență și creștere în organizații.
„Vorbesc despre reziliența față de creștere, menționând un concept: WACC – costul banilor. Citeam în 2020 despre dobânzile negative și despre anomalia acestuia. În lumea start-up-urilor, acest concept a creat o schismă între conceptul de reziliență și cel de creștere. La Flip, expansiunea a reprezentat un moment cheie pentru creștere – în momentul în care ești prezent pe o singură piață, competiția devine tot mai acerbă. În business-ul nostru, volumele și logistica reprezintă un cost foarte mic, iar profilul consumatorilor în regiunea Balcanilor a ajutat foarte mult. Este un ecosistem pe care sper că tot mai multe companii din România îl vor accesa. O altă strategie care a vizat creșterea a fost un concept care se referă la validarea modelului de business top-down. În departamentul financiar, trebuie să gândim mai departe, să înțelegem businessul end to end. Trebuie să devină un partener de business în adevăratul sens al cuvântului, să facă analize, să stea la masa deciziilor”, a spus el.
În continuare, Cristina Săulescu, Partener, Cabot Transfer Pricing, a adus în discuție provocările funcției de director financiar. „CFO-ul, știți cu toții, are rol de planificare. El furnizează informații financiare atât pentru partenerul intern, cât și pentru clienții externi. Managementul operațional, de asemenea, este în foarte mare măsură în sarcina CFO-ului, pentru că banii sunt «sângele» fiecărei companii. Are rol de catalizator, de strateg, dar și de administrator și operator. Directorul financiar trebuie să fie cu un pas înaintea celorlalte departamente, iar toate celelalte departamente ar trebui să țină cont de opinia CFO-ului. Legislația financiar-contabilă s-a tot schimbat în ultima perioadă, iar un director financiar trebuie să țină pasul cu ea. Directorul financiar este coordonatorul mișcării banilor în firmă”.
„Acum vorbim, din ce în ce mai mult, și despre digitalizare. Pe lângă eFactura, care devine obligatorie începând cu 1 ianuarie 2024. Digitalizarea este ceva care nu ne așteaptă. Mai nou, totul se face pe SPV – toate contestațiile se depun acolo, corespondența cu ANAF se face acolo, deci și noi trebuie să ținem pasul cu viteza pe care o au autoritățile în digitalizare. Astfel, din funcția de director financiar trebuie să avem grijă la respectarea cerințelor legislației contabile, fiscale, financiare. În calitate de CFO, trebuie să am grijă și la talentele din departament, pentru că rezultatele bune sunt aduse de oameni buni. CFO-ul ar trebui să fie partener cu CEO-ul, nu subaltern”, a punctat Cristina Săulescu.
A urmat Mihaela Nae, CFO, evoMAG, care a vorbit despre importanța investițiilor în digitalizare, automatizare și data analytics. „Încerc să mă gândesc constant la cum putem înlocui complexitatea task-urilor, să trecem de la munca manuală la eficientizarea activității. Astăzi, 66% din populație, la nivel global, folosește internetul, iar trei sferturi din populația globală are acces la un telefon. Orice companie are nevoie să crească. În online, raftul este nelimitat. Noi avem peste 150.000 de produse, însă atenția clientului este limitată, astfel încât trebuie să creăm o experiență plăcută. Noi ne uităm foarte atent la costuri și, pentru a le reduce, ne uităm la soluțiile care există în piață. Faptul că ne-am automatizat procesele interne ne-a ajutat foarte mult, pentru că am eficientizat munca oamenilor. În departamentul nostru, creșterea businessului vine cu o complexitate de procese și, automat, cu un risc mai mare de eroare. Însă prin automatizare fluxul devine mult mai ușor și riscul de a avea erori scade considerabil. Însă digitalizarea vine cu provocări, pentru că trebuie să alegem modelele potrivite. Ne uităm în piață și încercăm permanent să integrăm soluții care să ne permită să devenim mai rapizi, mai eficienți. Ne uităm și la securitatea datelor. Inteligența artificială va înlocui oamenii care nu știu să folosească inteligența artificială.”
Evenimentul CFO Conference a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro și Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.