La 14 ani de când a intrat pe piața din România, JYSK marchează un moment important în activitatea locală, inaugurarea celui de-al 100-lea magazin din țară. Astfel, la începutul lunii iunie, rețeaua JYSK a ajuns la 100 de unități, odată cu deschiderea unui nou magazin în Constanța.

JYSK a deschis primul magazin din România în anul 2007, la Oradea, în sistem franciză. Procesul accelerat de expansiune a început însă în 2014, după ce franciza a fost preluată de JYSK Nordic. Inițial, obiectivul companiei scandinave a fost de a atinge 100 de magazine în țară, dar acum ștacheta a fost ridicată.

Expansiunea este o călătorie extraordinară. Lucrurile stau cu totul diferit atunci când ai doar câteva magazine, în comparație cu o rețea de 100 de unități. În 2014 aveam aproximativ 100 de colegi, acum avem aproape 1000. De-a lungul timpului, pe lângă locurile de muncă nou create în magazine, am creat și departamente de suport noi, care să susțină expansiunea și să ne ajute să oferim clienților produse de calitate la un preț bun. De exemplu, cel mai nou departament care și-a început activitatea anul aceste este cel de Business to Business, al cărui scop este să faciliteze achiziția produselor noastre de către clienții persoane juridice”, spune Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.

Anual, JYSK deschide cel puțin 15 magazine noi, lucru pe care a reușit să îl realizeze și 2020, în perioada pandemiei. Fiecare magazin nou presupune și angajarea de personal pentru acel magazin, astfel încât aproximativ 150 de posturi noi sunt adăugate în fiecare an în organigrama companiei.

Ne dorim ca fiecare client să aibă un magazin fizic JYSK aproape de el, să fim accesibili nu doar din punct de vedere al prețurilor, ci și al distanței fizice. În ultimul an s-a vorbit foarte mult despre schimbarea comportamentului de cumpărături și despre înclinarea balanței către cumpărăturile online. În cazul nostru, magazinele fizice continuă să aibă cea mai mare pondere a vânzărilor, deoarece clienții își doresc să vadă produsele pe care le aleg pentru casele lor și să le testeze. Credem că succesul vine atunci când reușim să le oferim clienților toate modalitățile de cumpărare posibile, astfel încât ei să aleagă ce este mai potrivit pentru ei, indiferent de punctul în care se află în procesul de cumpărături”, spune Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.

Compania caută în permanență spații de retail de aproximativ 1300-1400 mp, potrivite conceptului de magazin actual. Hristu Geoge, Development Manager JYSK România, s-a ocupat în ultimii 7 ani de identificarea spațiilor potrivite și de deschiderea a 85 de magazine.

Nu îmi vine să cred că am reușit să atingem această bornă într-un timp atât de scurt, având în vedere climatul actual. Din exterior poate părea simplu, însă în spate este o muncă uriașă. Povestea nu se termina aici, planul nostru este de a atinge 200 de magazine. Suntem doar la jumătatea poveștii, urmează actul 2”, a declarat Hristu Geoge.

JYSK România în cifre

  • 100 de magazine
  • 14 ani de activitate in România
  • 960 de angajați
  • 612,5 milioane lei cifră de afaceri în anul financiar 2019-2020
  • 81,9 milioane lei EBIT în anul financiar 2019-2020
  • 1400 mp este suprafața aproximativă a unui magazin JYSK
  • 55 de zile lucrătoare durează deschiderea unui magazin JYSK, de când este preluat de la proprietar, până când este deschis pentru clienți.