AGROSEL, prima stațiune de cercetare privată de semințe din România, înființează HEKTAR SEEDS, companie care se va adresa exclusiv clienților profesioniști din legumicultură, prin brandul premium HEKTAR.
”După o experiență de 28 de ani în industrie, 18 ani de cercetare și urmând strategia de dezvoltare pe termen lung, am decis înființarea HEKTAR SEEDS SRL, prin desprinderea liniei de business profesionale, axată pe cercetare și sprijin pentru producătorii profesioniști din legumicultură, care va oferi semințe de calitate superioară și va ajuta la creșterea productivității”, declară Levente Szell, Director General, Co-acționar AGROSEL.
În ultimii 10 ani, AGROSEL a reușit dublarea cifrei de afaceri și omologarea cu succes în Lista oficială a României a peste 100 de varietăți de legume cu genetică românească, ameliorate în Câmpia Turzii. Aceste varietăți sunt perfect adaptate condițiilor pedoclimatice, tehnologice și de cultură din țară și din zona balcanică.
Compania AGROSEL investește anual peste 500.000 euro în cercetare. Investiția totală însumează câteva milioane de euro.
„Cu brandul HEKTAR ne propunem ca în următorii 4 ani să fim un jucător important în segmentul semințelor de legume profesionale (hibrizi) de genetică românească, unici în România. Suntem deja alternativa autohtonă la standarde europene în România pe segmentul de semințe profesionale de legume. Acești hibrizi autohtoni au aceleași rezistențe la boli ca și hibrizii occidentali, concurând de la egal la egal cu produsele companiilor vestice din punct de vedere al calității. Am format o echipă de experți în cercetarea și vânzarea semințelor de legume, care se dedică produselor profesionale și producătorilor profesioniști, pentru că există un potențial uriaș de dezvoltare atât în țară cât și pe piețele externe, mai ales în regiunea balcanică și orientul mijlociu”, declară Levente Szell.
Pentru AGROSEL fost un an dificil, cauza fiind creșterea costurilor de producție cu două cifre procentuale la toate materiile prime de la semințe, la ambalaje, energie și forță de muncă. ”Suntem o afacere de familie, nu o companie multinațională, și ne asumăm această diferențiere fiindcă ne asigură flexibilitatea atât de importantă în condițiile economice, sociale și politice actuale”, conchide Levente Szell.