Începând de pe 16 iunie, obligațiunile corporative emise de Agroland Business System, retailerul care operează lanțul de magazine agricole Agroland, a intrat la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București (BVB).

Agroland este prima rețea de magazine agricole care face pasul pe piața de capital din România. Societatea a derulat în perioada 3 – 5 martie un plasament privat de obligațiuni prin care a atras 8,08 milioane lei. Obligațiunile au o maturitate de 5 ani și o dobândă fixă de 9% pe an, plătibilă semestrial.

”În aceste vremuri instabile, modelul de business al Agroland prosperă. Veți vedea deja în raportările pentru primele 6 luni din 2020 rezultate excelente, pe care sperăm să le replicăm și în următoarele semestre. Până în aprilie, am crescut față de anul trecut cu 20%, cu recorduri pe gamele de produse pentru grădină (+80%); produse de pet care (+ 50%),  produse pentru ferme (+ 15%). Am crescut numărul de vânzări și de clienți în mediul online cu 400%, iar în offline cu +5% numărul de clienți și cu 17% numărul de vânzări”, a declarat Horia Cardos, fondator Agroland.

Agroland va utiliza capitalul atras pentru finanțarea dezvoltării magazinelor de format nou, modernizate, cu suprafețe de 400 mp. Acest nou tip de magazine se adresează atât clienților tradiționali, cât și a unui nou segment de clienți, cu venituri peste medie și având hobby-uri precum grădinăritul, creșterea animalelor de companie sau de expoziție/fermă.

Pentru 2020, Agroland vrea să deschidă 5 dintre cele 20 de supermarketuri planificate. Peste 50% dintre acestea vor fi construite din surse proprii și vor fi proprietatea exclusivă Agroland, cu o investiție de aproximativ 400.000 euro, 20% vor reprezenta spații închiriate în centre comerciale tip strip-mall, iar restul de 30% vor reprezenta francize către partenerii deja existenți în rețeaua Agroland.

Înființată în 1997, Agroland a devenit cel mai mare retailer agricol din România, o companie cu capital 100% românesc. La finalul anului 2019, rețeaua Agroland număra 250 magazine prezente în 28 de județe, având o cifră de afaceri de 30 milioane euro, o echipă de peste 600 de angajați și peste 500.000 de clienți unici.